Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@09:13:09 GMT

رئیس سازمان بورس کی انتخاب می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۵۶۵۲

رئیس سازمان بورس کی انتخاب می‌شود؟

۳۰ دی ماه بود که رئیس سازمان بورس از سمت خود استعفا داد و شورای‌عالی بورس نیز با این استعفا موافقت کرد. امروز ۴ بهمن ۹۹ عضو شورای‌عالی بورس در گفت‌وگو با خبرنگار نبض بورس درباره آخرین اخبار پیرامون انتخاب رئیس سازمان بورس گفت. به گزارش پول نیوز، ۳۰ دی ماه ۹۹ بود که حسن قالیباف اصل از سمت ریاست سازمان بورس استعفا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن شورای‌عالی بورس با این استعفای وی موافقت کرد

طبق قانون بعد از استعفا ۱۵ روز وقت است تا رئیس سازمان بورس تعیین شود.

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای‌عالی بورس درباره آخرین خبرها پیرامون انتخاب رئیس سازمان بورس گفت: قانون اعلام می‌کند که ۱۵ روز بعد از وصول استعفا باید گزینه ریاست توسط وزیر اقتصاد به شورای‌عالی بورس معرفی شود.

عضو شورای‌عالی بورس درباره اینکه گزینه‌ای هم تاکنون پیشنهاد شده است، یا خیر گفت: بعد از وصول استعفا جلسه شورای‌عالی بورس برگزار نشده است و باید جلسه تشکیل شود بعد در این باره صحبت شود.

اسلامی بیدگلی ادامه داد: حقیقت این است که ما هم مثل شما همین گمانه زنی هایی که درباره گزینه‌های ریاست سازمان بورس در رسانه‌ها می‌شود را می‌شنویم و می‌بینیم و بعضی‌ها هم صحیح نیستند چرا که افراد یا خودشان نمی‌خواهند یا امکانش وجود ندارد. انشاالله در نخستین جلسه شورای‌عالی بورس که برگزار شود درباره گزینه‌ها صحبت خواهیم کرد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار بازار سرمایه بورس تهران عرضه سهام سهام عدالت شورای عالی بورس رئیس سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد