Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل بنیاد نهج البلاغه با تاکید بر این موضوع که مرحوم خسروشاهی به دنبال این بودند که دشمن اصلی مسلمانان در جهان امروز را به آنها معرفی کنند گفت: مسئله مهم برای مرحوم خسروشاهی وحدت جهان اسلام و معرفی دشمنان بود و در این راه ایده هایی نیز داشت که هرگز منتظر نمی‌ماند که کسی پیشقدم شود و یا به دنبال سرمایه گذار باشد بلکه خود یک تنه کار را شروع می‌کرد و از همکاری سایرین نیز بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دین پرور- دبیرکل بنیاد نهج البلاغه – عصر امروز یکشنبه (5 بهمن ماه) در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد سید هادی خسروشاهی که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به صورت مجازی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره این استاد و پژوهشگر دینی اظهار کرد: آشنایی من با ایشان به 50 سال پیش برمی گردد و در مکتب اسلام و در موسسه راه حق و در بسیاری از مواردی که ایشان دلسوزانه فعالیت داشتند و در صدد گسترش اسلام بودند از آغاز جوانی و طلبگی، علاوه بر درس و بحث و مباحثه، یک ویژگی دیگری نیز داشتند و آن اتحاد جهان اسلام و بیداری اسلامی در دوران خفقان طاغوت بود که با نوشتن مقاله، کتاب و برگزاری مجالس این رسالت را بر دوش داشتند.

وی گفت: همواره افکار و عقاید مختلف را می شنید و نسبت به آنها یک حالت اعتدال و میانه روی را داشتند. توجه به حقایق و سلیقه‌های مختلف را در دستور کار داشتند و مسئله مهم برایشان وحدت جهان اسلام و اینکه دشمن اصلی مسلمانان در حال حاضر چه کسی است، بود.

دبیرکل بنیاد نهج البلاغه تاکید کرد: مرحوم خسروشاهی همواره درصدد این بود که دشمن اصلی مسلمانان در جهان امروز را به آنها معرفی کند و همواره برای این امر به دنبال ایده هایی بود تا از این طریق مردم با این موضوع بیشتر آشنا شوند. هر ایده و دیدگاهی که داشت خود پیشقدممی شد و به این فکر نمی کرد که منتظر کسی بماند و به دنبال حامی باشد. البته در کارها نیز سعی می کردند از همکاری سایرین نیز استفاده کند.

دین پرور ادامه داد: ویژگی بعدی ایشان این بود که همواره در بحران‌ها و درگیری‌ها بهترین و صحیح ترین راه را انتخاب می‌کردند. در آن زمانی که بحران ها به حدی بود که حتی برخی از بزرگان دین نیز منحرف شدند ایشان بر سر اعتدال و حفظ وحدت باقی ماندند و از حوادث به خوبی خارج شدند. روحیه مذهبی و ولایی داشتند و علاوه بر اینکه به مسائل روز می‌پرداختند، هرگز از حضور در مجالس روضه و توسل دوری نمی‌کردند.

وی گفت: ارتباطی با شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی در داخل و خارج داشتند و با این افراد با اصول و ارکان اسلامی پیش می‌رفتند و همواره در بحث وحدت جهان اسلام سهیم و پیشقدم بودند. یک سازمانی در امور فرهنگی راه اندازی کردند که کتاب‌ها، مقالات و اسناد را در آنجا بارگزاری کردند که مجموعه این آثار و اسناد می‌تواند در جامعه امروز بسیار مهم باشد و یکی از مهمترین منابع تاریخ ایران و تشیع است که من همین جا از علما و مراجع می‌خواهم که این میراث را حفظ کنند و در اختیار نهضت‌های اسلامی قرار بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله خسروشاهی مرحوم خسروشاهی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 

کیومرث هاشمی به معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دستور داد برگزاری مراسم‌های پس از درگذشت استاد اسکویی گوینده رادیو ورزش را بصورت ویژه پیگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در پی درگذشت استاد اسکویی از گویندگان قدیمی رسانه و رادیو، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دستور داد پیکر این پیشکسوت عرصه رسانه‌های ورزشی در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از سید محمد شروین اسبقیان معاون قهرمانی خواست بصورت ویژه پیگیر برگزاری مراسم‌های این چهره شناخته شده ورزش ایران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی