Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یونس دقیق‌کیا با اشاره به رایزنی‌های انجام شده از سوی هیأت مدیره این انجمن با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور حذف عوارض غیرمرتبط از ایرلاین‌ها، اظهار داشت: اکنون درخواست ایرلاین‌ها جهت حذف عوارض در کمیسیون تلفیق مطرح شده است و منتظر نتیجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تاکنون چهار نوع عوارض شامل شهرداری، هلال‌احمر، فرودگاهی و ایمنی بر ایرلاین‌ها وضع شده است و اکنون برخی‌ها درصدد هستند تا عوارض دیگری با عنوان اورژانس را نیز به مجموع عوارض‌ها اضافه کنند که این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش نرخ بلیت می‌شود، همچنین چالش‌های جدیدی را برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد خواهد کرد.

دقیق‌کیا تصریح کرد: طبق مصوبات ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی)، هر عوارضی که بر ایرلاین‌ها وضع می‌شود باید در صنعت هوانوردی هزینه شود؛ بنابراین عوارضی که خارج از این صنعت وضع شود، وجاهت قانونی از نظر ایکائو ندارد.

رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) نیز روال بر همین‌گونه است، اکنون یاتا به دلیل اینکه عوارض هلال‌احمر را عوارض خیریه تشخیصی داده از دادن کد بر این عوارض خودداری کرده است و در نتیجه شرکت‌های هواپیمایی نتوانسته‌اند این عوارض را به هلال‌احمر پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: ما از نمایندگان مجلس درخواست داریم تا از وضع هرگونه عوارض جدید بر ایرلاین‌ها خودداری کنند و سایر عوارض‌ها را نیز که بی‌ارتباط با صنعت حمل‌ونقل هستند، حذف کرده تا این صنعت بتواند به فعالیت خودش ادامه دهد و دچار چالش‌های متفرقه نشود.

کد خبر 5129880

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی کمیسیون تلفیق ایکائو هواپیما قیمت دلار بازار سهام ویروس کرونا اقتصاد چین بانک مرکزی ایران بورس تهران وزارت راه و شهرسازی شاخص کل بورس وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت بانک مرکزی بازار سرمایه قیمت یورو قیمت طلا شرکت های هواپیمایی ایرلاین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی صنعت برق به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای رجبی مشهدی، با اصلاح مالی صنعت برق، حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع، ماهانه تا دو هزار میلیارد تومان پُر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر افزوده: براساس هدف گذاری انجام شده، تامین برق مورد نیاز کشور از بورس به ۶۰ درصد می‌رسد و قرار است تا پایان برنامه هفتم، ۲۱۰ تراوات ساعت از برق کشور با بورس یا قرارداد‌های دوجانبه تأمین شود.

دیگر خبرها

  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه