Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@10:47:25 GMT

مسکو: آمریکا مشکلات داخلی خودش را حل کند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۶۰۶۸

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، وزارت خارجه روسیه به موضع مداخله‌جویانه آمریکا درباره تظاهرات ضد دولتی در روسیه واکنش نشان داد و به واشنگتن توصیه کرد، مشکلات داخلی این کشور را حل کند.

اظهارنظر سفارت آمریکا در روسیه و همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تظاهرات حامیان «الکسی ناوالنی» سیاستمدار مخالف رئیس‌جمهور روسیه، واکنش وزارت خارجه روسیه را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، صفحه فیس بوک وزارت خارجه روسیه اظهارنظر سفارت واشنگتن در مسکو درباره تظاهرات ضد دولتی روز گذشته در روسیه را رد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد، ایالات متحده باید مشکلات داخلی این کشور را برطرف کند و از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها دست بردارد.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات سفارت آمریکا در روسیه، بر «دورویی» این سفارتخانه در رابطه با حمله مرگبار ۱۷ دی طرفداران دونالد ترامپ به کنگره و عدم اظهارنظر دیپلمات‌های آمریکایی و محکوم کردن این حمله تاکید کرد.

در بیانیه این وزارتخانه تصریح شد: «دورویی به ابزاری خطرناک برای دیپلماسی ایالات متحده به ویژه در دوره همه‌گیری کووید-19 تبدیل شده است. مراقب مشکلات داخلی خودتان باشید و در امور داخلی یک کشور دیگر دخالت نکنید».

سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه درباره تظاهرات حامیان «الکسی ناوالنی» سیاستمدار روس مخالف ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور گفته بود: «گزارش تظاهرات در ۳۸ شهر روسیه و دستگیری معترضان و روزنامه نگاران را نظاره گر هستیم».

این مقام آمریکایی افزود، آمریکا از حقوق معترضان حمایت کرده و هرگونه اقدام علیه آن‌ها را محکوم می‌کند.

بعد از این سخنان مداخله جویانه سفارت واشنگتن در مسکو، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد: «ما از مقام‌های روسیه می‌خواهیم همه بازداشت شدگان را آزاد و فورا و بدون قید و شرط الکسی ناوالنی را آزاد کند».

ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است یکشنبه ۱۷ ژانویه توسط ماموران فدرال در فرودگاه «شرمتیو و» مسکو بازداشت شده است. وی از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فیس بوک تظاهرات آمریکا وزارت خارجه روسیه وزارت خارجه روسیه درباره تظاهرات مشکلات داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند

پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی به علت حوادث قبل از جنگ غزه، از سوی آمریکل ناقض حقوق بشر شناخته شدند.

به گزارش میزان، طبق گزارش تایمز اسرائیل و بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا پنج واحد از ارتش اسرائیل مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه شناخته شدند.

بر این اساس حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این راستا مدعی شده است که چهار واحد از آن‌ها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگو‌ها در اینباره ادامه دارد.

گفتنی است این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است.  

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه