Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@10:49:42 GMT

موزه‌های شهری در رشت احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۶۲۱۶

موزه‌های شهری در رشت احداث می‌شود

شهردار رشت با اشاره به توافقنامه مشترک شهرداری با میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برای ایجاد موزه‌های مشترک در سطح شهر گفت: در راستای اعتلای هر چه بیشتر شهر رشت، شهرداری تلاش می‌کند طبق این توافقنامه همکاری‌های سازنده‌ای را با اداره کل میراث‌فرهنگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد احمدی در جلسه تقدیر از هنرمندان و دست‌اندرکاران صنایع دستی و فعالان هنر رشتی‌دوزی با بیان اینکه ثبت ملی هنر رشتی دوزی اتفاقی بسیار خوبی برای شهر رشت و استان گیلان است، گفت: حفظ و صیانت از آثار و ابنیه تاریخی از جمله اقدامات ارزشمندی است که باید بین دستگاهی تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میراث‌دار آثار و ابنیه‌های ارزشمند تاریخی هستیم و باید از آن‌ها برای نسل‌های آینده نگهداری به عمل آوریم.

شهردار رشت این شهر را مهد فرهنگ و هنر دانست و تصریح کرد: با فرهنگ بودن مردم شهر رشت در زمینه‌های مختلف و در دل تاریخ ریشه دارد و آثار و ابنیه تاریخی آن هم به خوبی مؤید این نکته است.

شهردار رشت با اشاره به توافقنامه مشترک شهرداری با میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برای ایجاد موزه‌های مشترک در سطح شهر گفت: در راستای اعتلای هر چه بیشتر شهر رشت، شهرداری تلاش می‌کند طبق این توافقنامه همکاری‌های سازنده‌ای را با اداره کل میراث‌فرهنگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ثبت ملی هنرهای فاخر صنایع‌دستی که به نوعی مختص شهر رشت هستند می‌تواند در حفظ آن‌ها اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: در همین جا از تلاش همه کسانی که در تحقق ثبت ملی هنر رشتی دوزی نقش به سزایی داشتند قدردانی کرد.

کد خبر 470597

منبع: ایمنا

کلیدواژه: موزه شهر رشت شهرداري رشت کلانشهر شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میراث فرهنگی صنایع دستی شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی

فرماندار شهرستان گرمی از تخصیص اعتبارات لازم در حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسین مولایی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های اول در شهرستان گرمی است و در سال‌های اخیر اعتبارات قابل توجهی را به این حوزه تخصیص داده‌ایم.

حسین مولایی افزود: امسال نیز در چند حوزه از جمله کاوش محوطه دیگه‌ور، برگزاری جشنواره‌ها و معرفی قابلیت‌ها، آموزش صنایع‌دستی، موزه گرمی و جاده‌های گردشگری اعتبارات لازم را برای حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص می‌دهیم.

دریاچه گیلارلو ظرفیت مهمی برای گردشگری شهرستان گرمی است

در ادامه این نشست حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: دریاچه گیلارلو در شهرستان گرمی ظرفیت مهمی برای گردشگری این منطقه است و با همکاری فرمانداری شهرستان و سایر نهادهای مرتبط می‌بایست یک جشنواره برای این منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند و لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین لازم است برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه تپه دیگه‌ور نیز از اعتبارات شهرستانی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

کد خبر 750878

دیگر خبرها

  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان