Web Analytics Made Easy - Statcounter



کارشناس داوری فوتبال تصمیمات داور مسابقه استقلال و سایپا را مورد ارزیابی قرار داد و گفت که داوری اشتباه تأثیرگذاری نداشته است.

نوید مظفری در گفت‌وگو با تسنیم درباره قضاوت یاسر همرنگ در دیدار استقلال و سایپا گفت: این بازی چهار صحنه برای بررسی داشت. در دقیقه 10 استقلالی‌ها روی ضربه سری که مدافع سایپا زد و بعد به بازیکن استقلال برخورد کرد، اعتقاد به پنالتی داشتند که این صحنه پنالتی نبود و تصمیم داور کاملاً درست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استقلالی‌ها در دقیقه 19 نیز اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که پس از ضربه سر مهاجم استقلال، توپ به دست مدافع سایپا برخورد کرد. در این صحنه دست بازیکن سایپا در کنار بدن بود و حالت طبیعی داشت و به همین دلیل خطای هند نبود.

این کارشناس داوری با اشاره به جنجالی‌ترین صحنه بازی که پس از پایان نیمه نخست رقم خورد، اظهار داشت: پس از پایان نیمه، داور مسابقه به محمد دانشگر کارت زرد نشان داد که ما نمی‌دانیم آیا صحبتی میان آنها رد و بدل شد یا دلیل این کارت فقط اعتراض بود، اما در ادامه داور رفتار درستی نشان نداد. وقتی اعتراض بیشتر شد و داور او را فراخواند، یا باید به این بازیکن کارت زرد نشان می‌داد یا آنگونه رفتار نمی‌کرد، چون این تصور به وجود می‌آید که پس از تجمع استقلالی‌ها دور داور او آرام شده و از کارت دادن منصرف شده است.

مظفری تصریح کرد: در دقیقه 59 یک موقعیت گل آشکار برای سایپا ایجاد شد که داور خطای مهدی مهدی‌پور را اعلام کرد و به او کارت زرد نشان داد، اما این صحنه باید برعکس می‌شد و بازیکن سایپا باید به دلیل شبیه‌سازی کارت زرد می‌گرفت.

وی درباره اینکه محمود فکری در پایان بازی اعلام کرد به داوری‌های علیه تیمش عادت کرده و آیا این بازی صحنه تأثیر گذاری وجود داشته یا نه، گفت: همه مربیان این روزها به تصمیمات داوران اعتراض دارند و معتقدند داوری علیه تیم‌شان بوده، اما یاسر همرنگ تصمیم اشتباهی نداشت که در نتیجه بازی تأثیرگذار باشد.

***

رودنیل: پرچم آفساید به اشتباه بالا رفت/ پنالتی رخ نداد، داور باید کارت قرمزش را نشان می داد

نوذر رودنیل در گفت و گو با برنا با اشاره قضاوت همرنگ و کمک داورانش در بازی استقلال و سایپا اظهار داشت: در مجموع این داور قضاوت خوبی را داشت و می توان به او و همکارانش در این بازی نمره قبولی داد.

این کارشناس داوری در خصوص صحنه ای که در نیمه اول اتفاق افتاد و استقلالی ها اعتقاد به پنالتی داشتند تصریح کرد: در دقیقه 10 ادامه بازی تصمیم درستی بود که دوار گرفت و خطایی در محوطه جریمه سایپا به نفع استقلال رخ نداد. اتفاق مشابهی که در دقیقه 18 هم رخ داد که در آن صحنه نیز تصمیم داور کاملا درست بود. این در حالی بود که در دقیقه 26 کمک داور دوم به اشتباه پرچم آفساید خود را بالا برد و موقعیت خوبی را از سایپا گرفت.

رودنیل در خصوص اخطار به دانشگر و واکنش او به داور در وقت های تلف شده بازی در نیمه اول به خبرنگار برنا گفت: داور به درستی به دانشگر کارت زرد داد و پس از پرخاش او، به تذکر جدی به این بازیکن بسنده کرد، در حالی که اعتراض شدید دانشگر باید با کارت زرد دوم و اخراج او مواجه می شد.

این کارشناس داوری در پایان گفت: در نیمه دوم صحنه قبل ذکری رخ نداد و گل ساپیا هم مشکلی نداشت.

***

حسین عسگری: داور به درستی برای استقلال پنالتی نگرفت

فارس نوشت: حسین عسگری درباره ارزیابی‌اش از قضاوت تیم داوری دیدار استقلال و سایپا در نیمه اول اظهار داشت: در دقیقه ۱۰ مدافع سایپا که قصد زدن توپ را داشت با مهاجم استقلال برخورد کرد که داور به درستی تشخیص به ادامه بازی داد. در دقیقه ۱۹ هم بازیکنان استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند که در تصاویر تلویزیونی مشخص نشد چه اتفاقی رخ داده است.

وی ادامه داد: پس از پایان بازی هم دوربین به درستی نشان نداد چه درگیری ایجاد شد. در آن لحظه همرنگ پس از نشان دادن کارت زرد به محمد دانشگر قصد داشت تصمیم دیگری هم بگیرد. البته قانون توصیه کرده داور در صحنه‌های اینچنینی که بازیکنان و مربیان دو تیم دور هم جمع شده و یکدیگر را هل می‌دهند، باید مدیریت کند.

کارشناس داوری فوتبال ایران درباره اینکه به نظر می‌رسید تجمع بازیکنان و کادرفنی استقلال دور همرنگ مانع از نشان دادن کارت قرمز به دانشگر شده است، عنوان کرد: آن صحنه در پایان بازی اتفاق افتاد و یکی از روش‌ها برای جلوگیری از نشان دادن کارت قرمز این بود که استقلالی‌ها با تجمع دور داور و دور کردن دانشگر مانع از این موضوع شوند.

عسگری ادامه داد: دانشگر در آن لحظه حرکت غیر ورزشی انجام نداد اما ندیدیم آیا وی توهین کرده یا الفاظ رکیک به کار برده است؟ در ظاهر قضیه این است که داور لحظه‌ای از صحبت دانشگر شوکه شد اما پس از ۲۰-۱۰ ثانیه خود را کنترل کرد و تصمیم خود را تغییر داد. به هر حال با توجه به اینکه در ورزشگاه نبودیم، نمی توانیم ثابت کنیم چه فعل و انفعالاتی رخ داد.

***

حیدر سلیمانی: داور بدرستی کارت زرد به دانشگر نشان نداد

حیدر سلیمانی معتقد است دادن کارت زرد دوم به دانشگر به دلیل اعتراضی عملی عجولانه بود و داور به درستی این کار را نکرد.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص داوری همرنگ در دیدار استقلال و سایپا گفت: داور قضاوت خوبی داشت و تنها اشتباه داوری این دیدار توسط کمک داور دوم صورت گرفت و عملکرد داور با توجه به تجربه نه چندان بالای او ستودنی بود.

او در خصوص صحنه‌های حساس این دیدار گفت: در دقیقه ۱۰ برخوردی در محوطه جریمه سایپا بین دو بازیکن دو تیم رخ داد که داور به درستی ادامه بازی را اعلام کرد. در دقیقه ۲۵ کمک داور بازی اشتباه بزرگی را انجام داد و با در آفساید اعلام کردن بازیکن سایپا، موقعیت خوبی را از این تیم گرفت. همچنین بعد از سوت پایانی نیمه اول، کارت زرد اول به درستی به دانشگر داده شد و داور حتی می‌خواست کارت دوم را هم نشان و او را اخراج کند اما بهتر شد که این کار را انجام نداد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری از هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس آرسنال و چلسی در ورزشگاه امارات به مصاف همدیگر رفته‌اند. آرسنالی‌ها با شکست ۲-۰ مقابل استون ویلا در کورس قهرمانی عقب افتاده‌اند و تنها کاری که باید انجام دهند این است که همه بازی‌هایشان تا پایان فصل را ببرند و امیدوار باشند منچستر سیتی امتیاز از دست دهد.

در سمت دیگر چلسی در حال رقابت برای سهمیه لیگ کنفرانس و یا لیگ اروپاست و کار سختی برای رسیدن به این هدف دارد. آنها در بازی امشب با آرسنال از شانس بسیار کمی دارا هستند چراکه کول پالمر و مالو گوستو به دلیل بیماری و مصدومیت بازی امشب را از دست داده‌اند.

با این حال شرایط برای چلسی می‌توانست بدتر هم شود. در دقیقه ۹ در میانه میدان جکسون برای مهار توپ به سمت تاکه‌هیرو تومیاسو رفت و در همین حین پایش را بر روی مچ پای ستاره آرسنال قرار داد.


بازیکنان میزبان بلافاصله به سمت داور رفتند و از او خواستند جکسون را به دلیل خطای خطرناکش اخراج کند اما سایمون هوپر تصمیمی برای نشان دادن کارت قرمزش نداشت و ترجیح داد صحنه را ادامه دهد.

نکته قابل توجه این است که داور همچنین در مورد صحنه خطای جکسون گفت‌وگوی کوتاهی هم با VAR داشت اما تغییری در تصمیم اولیه ایجاد نشد و جکسون حتی یک کارت زرد هم دریافت نکرد.

دیگر خبرها

  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • ملاقات پرز با داور ال‌کلاسیکو در تونل برنابئو!
  • قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود
  • صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)
  • واکنش ذوب آهن به داوری دیدار با آلومینیوم/ دو پنالتی گرفته نشد
  • واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت