Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در راستای افزایش تنش در دریای جنوبی چین، گارد ساحلی چین روز یکشنبه مجوز گشودن آتش به سوی کشتی‌های بیگانه را دریافت کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به گارد ساحلی این کشور اجازه داد «هرگونه اقدام ضروری» از جمله شلیک به کشتی‌های بیگانه را به منظور محافظت از مناطق تحت حوزه قضایی چین، اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این قانون که روز جمعه به تصویب رسیده است، نیرو‌های گارد ملی اجازه دارند درصورت صلاح‌دید فرماندهان، بدون اخطار قبلی، حملات پیشگیرانه علیه کشتی‌های بیگانه ترتیب داده یا آن‌ها را مورد بازرسی قرار دهند.

این قانون همچنین به گارد ملی چین اجازه می‌دهد هرگونه ساخت‌وساز را در مناطقی که چین تحت حاکمیت خود می‌داند، منهدم کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز گفت، این قانون مطابق با موازین بین‌المللی بوده و «پکن به حفظ صلح و ثبات در دریا متعهد است».

تایوانی‌ها مدعی شدند روز یکشنبه، دوازده فروند جنگنده، دو هواپیمای ضد زیردریایی و یک هواپیمای شناسایی ارتش چین وارد حوزه شناسایی پدافند هوایی این جزیره شده‌اند.

وزارت دفاع تایوان روز گذشته (شنبه) نیز ادعا کرده بود که چهار فروند جنگنده و هشت بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان را نقض کردند.

روز شنبه «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده از الگوی تلاش‌های جمهوری خلق چین در مرعوب کردن همسایگانش از جمله تایوان، نگران است. از پکن می‌خواهیم فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی علیه تایوان را متوقف کرده و در عوض وارد گفت‌وگوی معنادار با نمایندگان منتخب تایوان شود».

در همین راستا یک ناوگروه آمریکایی که در خط مقدم آن ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» قرار دارد، وارد دریای چین جنوبی شد. ارتش آمریکا با اعلام این خبر مدعی شد هدف از این اقدام ارتقای «آزادی ناوبری» است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بار‌ها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی تایوان ناوگروه آمریکایی هواپیمابر گارد ساحلی چین کنگره ملی خلق چین مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین

به گزارش قدس آنلاین، تسای مینگ-ین مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که حفظ ثبات در تنگه تایوان به نفع هر کسی در جامعه بین‌الملل از جمله چین است.

مراسم تحلیف لای چینگ- ته رئیس جدید دولت تایپه که حاکمیت چین بر تایوان را رد می‌کند، روز ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) برگزار می‌شود. کار تسای اینگ- ون نیز که عقیده مشابهی با لای چینگ- ته در مورد پکن دارد، در این سمت به پایان می‌رسد.

تسای مینگ- ین مقام امنیتی تایوان مدعی شد که در حال حاضر چین از رویکرد چماق و هویج در قبال تایپه استفاده می‌کند و به تاثیرگذاری بر روی سیاست خارجی دولت جدید امیدوار است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه نیاز به توجه ویژه دارد این است که بعد از ۲۰ مه، از ژوئن تا نوامبر، زمانی است که رزمایش‌های نظامی منظم چین برگزار می‌شود.

این مقام ارشد تایوان ادعا کرد: این که آیا کمونیست‌های چین از این فصل گرم به عنوان بهانه‌ای برای انجام تمرین‌های نظامی برای اعمال فشار بیشتر به تایوان استفاده می‌کنند یا نه، نکته کلیدی است که دفتر امنیت ملی روی آن تمرکز می‌کند.

پس از سفر نانسی پلوسی رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در سال ۲۰۲۲، چین یک رزمایش بزرگ را در نزدیکی این جزیره ترتیب داد. بار دیگر نیز به دنبال دیدار تسای اینگ-ون رئیس تایوان با کوین مک‌کارتی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا، پکن رزمایش بزرگی را برگزار کرد.

چین طی ۴ سال گذشته به علت سیاست‌های تحریک آمیز ایالات متحده برای نزدیک شدن به تایوان، فعالیت‌های نظامی هشدار آمیز را در تنگه تایوان انجام داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • فیلیپین سفیر چین را فراخواند
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • بازیکنان لس آنجلس اف سی و خوشحالی بعد از گل همراه با گارد امنیتی ورزشگاه / فیلم