Web Analytics Made Easy - Statcounter

تایوان برای دومین روز نیروی هوایی چین را به نقض حریم هوایی‌اش همزمان با ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به دریای چین جنوبی متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، ۱۵ فروند هواپیمای چینی از جمله ۱۲ جنگنده امروز، یکشنبه وارد بخش جنوب غربی منطقه دفاع جنوبی تایوان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع تایوان نقشه‌ای را منتشر کرد که مدعی است این هواپیماها در حریم هوایی آب‌های حد فاصل بین بخش جنوبی تایوان و جزایر پراتاس تحت  کنترل آن در دریای چین جنوبی به پرواز درآمده‌اند.

این اظهارنظر همزمان با بیانیه ارتش آمریکاست که امروز اعلام کرد، ناو هواپیمابر تئودور روزولت به همراه ناوگروه همراهش برای "ترغیب آزادی دریانوردی" وارد آب‌های دریای چین جنوبی شده است.

از سوی دیگر، ند پرایس، سخنگوی وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، حمایت آمریکا از تایوان به رغم "تلاش‌های ارعاب چین" که تعدادی از جنگنده‌هایش را در حریم هوایی جزیره به پرواز درآورد،‌ همانند صخره‌ای مستحکم خواهد ماند.

او اشاره کرد: تلاش کنونی جمهوری خلق چین در به وحشت انداختن همسایگانش از جمله تایوان با نگرانی ملاحظه می‌شود و ما از پکن می‌خواهیم فشارهای نظامی،‌ دیپلماتیک و اقتصادی علیه این جزیره را متوقف کند.

این نخستین موضع‌گیری آمریکا در قبال تایوان از زمان روی کار آمدن جو بایدن، طی هفته جاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تايوان چین آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا

وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور در رویداد امنیت سایبری، رزمایش پرچم سایبری که توسط آمریکا در ویرجینیا در هفت روز آینده سازماندهی شده است، شرکت خواهد کرد.

کره جنوبی با ۹ شرکت کننده دیگر در یک تیم در این رزمایش شرکت خواهد شد، زیرا نگرانی‌های سئول در مورد فعالیت‌های کره شمالی همچنان در حال افزایش است.

این رزمایش با حضور ۱۸ کشور از جمله به اصطلاح پنج چشم شامل آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزیلند برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • صد و شصت و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد