Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@04:10:38 GMT

دلایل افت قیمت بیت کوین

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۷۰۷۹

صراط:

سقوط قیمت بیت‌کوین باعث شد که طی روزهای گذشته دوباره ده‌ها میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای مجازی جهان کم شود.

به گزارش فارس بیت‌کوین هم اکنون از نظر ارزش بازار بزرگ‌ترین ارز مجازی در جهان به شمار رفته و طی روزهای گذشته افت و خیزهای سنگینی را در حوزه قیمت تجربه کرده است.

بیت‌کوین سال ۲۰۲۱ را خیلی قوی آغاز کرد و هر روز و هر ساعت شاهد شکستن رکورد قیمتی آن بودیم اما طی روزهای گذشته قیمت بیت‌کوین علیرغم آنکه چند روز به حدود ۴۲ هزار دلار افزایش یافته بود به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در معاملات امروز بیت‌کوین کمی رشد قیمت را تجربه کرد و به ۳۱ هزار و ۹۰۰ دلار رسید.

کریستی آی، کارشناس بازار ارزهای مجازی بر این باور است که سقوط‌های اخیر و ناگهانی قیمت بیت‌کوین دلایل مختلفی دارد.

وی معتقد است، یکی از دلایل بازارهای دیگر هستند که در حال دورخیز برای رشد هستند. نخستین دلیل این است که ما با مقاومت ۳۵ هزار دلار روبه‌رو هستیم که طی روزهای گذشته برای بار سوم بیت‌کوین در شکستن آن و رسیدن به ثبات درباره این قیمت ناکام بوده است.

این کارشناس بر این باور است که بخش قابل توجهی از صف‌های فروش تشکیل شده در بازار بیت‌کوین ناشی از اقدام کارگزاران کوتاه‌مدت احتمالا برای شناسایی سود بوده است که به شکل گرفتن یک روند دومینووار در بازار منجر شد.

آی البته معتقد است که ممکن است سرمایه‌گذاران بزرگ همچنان به این سقوط قیمت‌ها به عنوان فرصتی برای ورود به بازار نگاه کرده و البته شاهد آن هستیم که روز به روز سرمایه‌گذاران بزرگ‌تری از وال‌استریت برای حفظ ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم و سیاست‌های انبساطی دولت آمریکا به بیت‌کوین پناه می‌برند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قیمت بیت کوین بیت کوین صراط طی روزهای گذشته قیمت بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!

به گزارش خبرآنلاین ،معامله‌گران، کاهش انتظارات تورمی همزمان با آرامش سیاسی را دلیل کاهش قیمت در بازارهای مالی می‌دانند.

نوسانات بازار طلا که معاملات نقره را هم دربر می‌گیرد طی دو روز اخیر بالا بوده و همین موضوع، معامله‌گران بازار طلا و سکه را در لاک احتیاطی قرار داده است؛ علاوه بر آن، افت ارزش فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا باعث کاهش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی شده است.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارند. بر همین اساس، امروز اونس جهانی نقره روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ ثابت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان در حال معامله است و نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900651

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید