Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،‌نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ، استاندار یزد ، فرماندار و تعدادی از دیگر مسوولان کشوری ، استانی و شهرستانی در این بازدید حضور داشتند .

مونسان، در سفر به اردکان  از بافت تاریخی این شهر بازدید کرد.

بافت تاریخی داخل حصار اردکان یکی از بزرگ‌ترین بافت های خشتی استان یزد در قلب شهر  است که مساحتی افزون بر  ۵۰  هکتار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بافت دارای ۱۲ محله و ۱۲ دروازه بود که تنها چهار برج از آن‌ها باقی‌مانده است و مهم‌ترین ویژگی آن پویایی و جریان زندگی در آن است.

همچنین ادامه  عملیات مرمت مجموعه نیمه تمام پردیسان شهر اردکان ،در مراسمی با حضوروزیر میراث فرهنگی آغاز شد.

 مجموعه پردیسان چرخاب اردکان پس از ساماندهی با سرمایه‌گذاری ۱۱۲ میلیارد ریال به مجموعه گردشگری و اقامتی تبدیل می‌شود که دارای ۵۰ اتاق و ۱۰۰ تخت است و با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم می شود.

پردیس گردشگری اردکان شامل چهارخانه قدیمی ضیایی، انصاری، خانه ثنایی و خانه مجدالعلما واقع در محله چرخاب اردکان با قدمت قاجاری است که حدو دسه هزار مترمربع مساحت دارد.

این خانه‌ها به ترتیب با شماره‌های ۹۱۲۰، ۱۱۶۲۴، ۱۱۶۲۳ و ۱۱۶۲۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 بافت ارزشمند داخل حصار اردکان، به شماره ۱۰۸۴۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 موزه گنجینه ایثار و شهادت  اردکان به منظور حفظ آثار و زنده نگه داشتن یاد شهدای شهرستان و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از سال ۱۳۹۱ دایر شد که عصر روز یکشنبه مورد بازدید مونسان قرار گرفت.

آثار و فضاسازی این موزه از سوی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اردکان جمع آوری شد و با این که تاکنون افتتاح رسمی از سوی سوولان صورت نگرفته است افزون بر۲۸ هزار نفر و بیش از ۱۰۰ نفر از مسوولان کشوری و لشگری از این مجموعه بازدید کردند.

موزه گنجینه ایثار و شهادت شامل تاریخ کشوری از زمان رضاشاه ، انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و پس از آن است و با همت خیرین ، خانواده های ایثارگران و مدیران صنایع تجهیز شده است.

تاکنون یک هزار اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان اردکان شناسایی شده که ۲۴۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است

برچسب‌ها گردشگری یزد علی ‌اصغر مونسان اردکان محمدعلی طالبی میراث فرهنگی محمد رضا دشتی اردکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری یزد علی اصغر مونسان گردشگری یزد علی اصغر مونسان اردکان محمدعلی طالبی میراث فرهنگی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است

ایسنا/کرمانشاه رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان طی امروز(شنبه، پانزدهم اردیبهشت) خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:مصادف با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعی حضرت امام جعفر صادق(ع)، مجموعه جهانی بیستون، محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک مهمترین اماکن تاریخی استان هستند که امروز تعطیل خواهند بود. 

رئیس گروه موزه ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین موزه های مردم شناسی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان های کرمانشاه، پاوه، دالاهو و سنقر نیز در این روز تعطیل است. 

به گفته این مسئول، موزه ها و اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا(یکشنبه) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری