Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@16:14:20 GMT

افسر ایمنی آتش نشانی کیست؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۷۲۸۴

افسر ایمنی آتش نشانی کیست؟

‍‍‍‍‍‍

معاون آموزش و مسئول افسران ایمنی سازمان آتش نشانی تهران گفت: استاندارد‌های مرجع آتش‌نشانی صراحت اعلام می‌کنند که یک افسر ایمنی باید بر شرایط، فعالیت‌ها و عملکرد‌ها در حوادث نظارت کند تا مشخص شود که بر اساس برنامه‌ی مدیریت ریسک که در سازمان تعریف شده است.

سیدهادی حجازی معاون آموزش و مسئول افسران ایمنی سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گفت: استاندارد‌های مرجع آتش‌نشانی صراحت اعلام می‌کنند که یک افسر ایمنی باید بر شرایط، فعالیت‌ها و عملکرد‌ها در حوادث نظارت کند تا مشخص شود که بر اساس برنامه‌ی مدیریت ریسک که در سازمان تعریف شده است، آیا فعالیت‌ها در محدوده (ریسک قابل قبول) قرار دارند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که افسر ایمنی حادثه در واقع مدیریت خطر در عملکرد‌های یک حادثه را بر عهده دارد و باید مواجهه آتش‌نشان‌ها را با ریسک‌های عملیاتی ارزیابی کند. آنچه در این تصویر مشاهده می‌شود اینست که یک افسر ایمنی حادثه در سازمان آتش‌نشانی تهران در حال انجام فعالیت تخصصی خود در راستای کاهش ریسک‌های عملیاتی در جریان حریق ۳۰ دی‌ماه ۹۹ در خیابان شوش است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   حجازی گفت: سازمان آتش‌نشانی تهران بیش از ۲ سال است که بر اساس درس‌آموخته‌های خود از حوادث مهمی مانند حادثه دلخراش پلاسکو، بخش افسران ایمنی را به عنوان نخستین سازمان آتش‌نشانی کشور فعال کرده است تا اطمینان حاصل کند که خطرات موجود در صحنه حادثه به درستی کنترل می‌شوند؛ هر چند که به دلیل ماهیت خطرآفرین شغل آتش‌نشانی، گاهی شاهد بروز حوادث برای آتش‌نشان‌ها هستیم.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افسر ایمنی آتش نشانی آتش نشان حادثه آتش سازمان آتش نشانی تهران افسر ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش در کارخانه گسترده مبل سازی در شهرک شمس‌آباد مهار و از سرایت به اطراف جلوگیری شد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه آتش‌سوزی گسترده اظهار کرد: این حادثه شهرک صنعتی شمس آباد اتوبان قم امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ ساعت ۱۳:۵۲ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: یک ایستگاه کمکی به همراه خودروهای پشتیبانی، تانکر آب به محل اعزام شدند و مشاهده کردند در یک کارخانه بزرگ به وسعت ۲۰۰۰ متر مسقف و محل تولید مبلمان از نوع پلیمری بوده که بسیار قابل اشتعال است، آتش کاملاً شعله‌ور بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: سقف‌ها تخریب و روی اجناس ریخته، مواد تولید کننده اولیه مبل مانند رنگ و تینر و پارچه به مقدار زیاد وجود داشت

وی ادامه داد: در مجاورت یک کارگاه و کارخانه مواد پتروشیمی وجود داشت و آتش در حال سرایت بود، بنابراین آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی فعالیت را آغاز و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری و نیروها کماکان مشغول عملیات خاموش کردن آتش هستند، آتش تا حد زیادی تحت کنترل است.

ملکی خاطرنشان کرد: مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

کد خبر 748487

دیگر خبرها

  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»