Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین فتحی عصر یکشنبه در حاشیه افتتاح خانه‌های هلال احمر پردیس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴۰ خانه هلال در استان تهران تأسیس شده است اظهار داشت: امیدوار هستیم که این عدد تا پایان سال به ۲۰۰ خانه برسد.

فتحی با بیان اینکه وقوع حوادث در ارتفاعات در تمام فصول سال رخ می‌دهد گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۲۵ حادثه در ارتفاعات استان تهران داشته‌ایم که با مصدومیت و فوتی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان تهران عنوان داشت: سازمان هواشناسی و فدراسیون کوهنوردی به دلیل وضعیت بارندگی و گرمی هوا که موجب سقوط بهمن می‌شود مکرراً وضعیت خطر اعلام کردند تا مردم از ارتفاعات دوری کنند و کوهنودان و مردم عادی که به طور مبتدی از ارتفاعات استفاده می‌کنند، صعودی را آغاز نکنند و ما از مردم عزیز می‌خواهیم به هشدارهایی که از سوی سازمان‌ها داده می‌شود گوش کنند تا متحمل آسیب و خسارات نشوند و باید اعلام کنیم حوادثی که هفته‌های اخیر در ارتفاعات رخ داد نمونه‌ای از همین مورد بود که با وجود ابلاغ توصیه‌های لازم از سازمان‌های مختلف همچنان شاهد حضور مردم و کوهنوردان در ارتفاعات بودیم که منجر به حادثه شد.

وی در خصوص وضعیت حضور نیروهای امداد و نجات در ارتفاعات و کوهستان‌های استان تهران گفت: تیم‌های عملیاتی این جمعیت به صورت ۲۴ ساعته در کوهستان حاضر بوده و اختصاصاً ۳ پایگاه امداد و نجات و یک پایگاه آتش نشانی در ارتفاعات شمیرانات موجود می‌باشد که در مواقع بحرانی این کوهستان‌ها را پوشش می‌دهند اما در مواقع لزوم تعداد نیروها تا ۱۰۰ نیروی متخصص امداد و نجات کوهستان افزایش پیدا می‌کند تا بتوانند عملیات جست‌وجو و نجات را انجام دهیم.

کد خبر 5130008

منبع: مهر

کلیدواژه: شاهین فتحی جمعیت هلال احمر استان تهران امداد رسانی ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز دهه فجر بوشهر گرگان کرمانشاه شیوع کرونا قوه قضاییه شهرستان کرج مشهد برف و کولاک استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده

مطابق داده‌های اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان طی ۳ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و از روز سه‌شنبه افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 748885

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ