Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از جدیت استان گیلان در تخصیص اعتبارات مصوب اجرای طرح تعریض جاده کوهستانی آستارا – حیران خبر داد.

عباس صابر، عصر امروز در جریان بازدید "ماکان پدرام" مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان و "غلامرضا مرحبا" نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی از روند تعریض جاده آستارا – حیران در غرب استان گیلان، اظهار کرد: اجرایی شدن این پروژه موجب تسهیل تردد، کاهش سوانح جاده‌ای و رفع ترافیک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مسیر نقش مهمی را در ارتباط استان‌های گیلان و اردبیل دارد، ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی گیلان با جدیت به‌ دنبال تخصیص اعتبارات مصوب اجرای تعریض این محور کوهستانی است.

صابر با اشاره به اینکه محور مواصلاتی آستارا به اردبیل شاهراه ارتباطی شمال و غرب کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری و اقتصادی آستارا و فعالیت مجتمع بندری، اداره کل گمرک، راه‌آهن بین‌المللی، منطقه ویژه اقتصادی بندر، افزایش روزافزون حجم تردد گردشگران داخلی و خارجی و حمل و نقل کالا در آستارا، تعریض محور ارتباطی این شهرستان با استان اردبیل ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی اضافه کرد: تحقق این طرح مهم، علاوه بر رونق گردشگری و اقتصادی منطقه در کاهش سوانح جاده‌ای و تسهیل عبور و مرور مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر رهبردین عصر چهارشنبه در بازدید از جاده خوی به رازی اظهار کرد: طرح تعریض و آسفالت محور ترانزیتی خوی به رازی از مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی در حوزه راه بود که عملیات اجرایی آن در سه قطعه در دست اجراست.

وی ادامه داد: ۲۲ کیلومتر این محور در سال‌های گذشته و در مدت ۲۰ سال تعریض و آسفالت شده بود که بعد از سفر دولت سیزدهم به آذربایجان غربی ساخت و تکمیل این جاده سرعت گرفت.

رهبردین افزود: این محور به طور ۶۵ کیلومتر از طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی است که قبل از سفر ۳ کیلومتر آن تعریض و آسفالت شده بود.

وی افزود: بعد از سفر رئیس جمهور به استان و در دو مرحله با اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دوسال گذشته در حال حاضر ۳۰ کیلومتر این محور مهم ترانزیتی تعریض، آسفالت و آماده بهره برداری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: پیمانکار در حال حاضر در ۱۳ کیلومتر باقی مانده این طرح عملیات اجرایی تعریض و آسفالت را ادامه می‌دهد که برای تسریع در تکمیل این جاده بر ضرورت توسعه جبهه‌های کاری تاکید شد.

وی افزود: در قطعه ۱۳ کیلومتری ۳ پل غیر همسطح نیز احداث می‌شود که مصالح لازم برای اجرای این پل‌ها تأمین شده و کارگاه در حال تجهیز است.

رهبردین با اشاره به اهمیت این محور بر ضرورت آغاز هرچه سریع‌تر ترانزیت زمینی کالا از محور خوی به رازی و ترکیه گفت: با توجه به نیاز استان برای تکمیل طرح‌های منتهی به پایانه‌های استان تکمیل این طرح نیز در اولویت طرح‌های عمرانی استان تا پایان سال جاری قرار دارد.

علی نژاد فرماندار خوی هم در بازدید از این طرح با اشاره به ضرورت حذف نقاط خطر خیز این محور از سرگیری عملیات حفر تونل جدید در این محور با خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ متر از این تونل ۵۱۰ متری حفر شده و عملیات برای تکمیل آن از سرگرفته شده است.

محور خوی به رازی نزدیک ترین محور از ایران به ترکیه است و نقش بسیار مهمی را در کاهش مصرف سوخت و افزایش تردد مسافر و توسعه صنعت گردشگری ایفا می‌کند.

در یک سال گذشته با وجود نیمه تمام بودن، این جاده بیش از ۱ میلیون ۶۰۰ هزار نفر مسافر از این محور به ترکیه و ایران از طریق پایانه رازی -کاپی کوی تردد کرده‌اند و این محور یکی از پر ترافیک‌ترین محورهای مسافرت بین المللی در مناطق مرزی کشور بود.

کد خبر 6094759

دیگر خبرها

  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز