Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیفیت پایین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کیفیت خوب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عصر ایران؛ زهرا مشتاق ــ رندها حشره های چوب‌خواری هستند که به جان روستای کال سرخ افتاده‌اند و زندگی ها را ذره ذزه می بلعند. خانه رندها میان سقف‌های چوبی است. چوب ها را می خورند و زیادتر می شوند. چوب‌ها پوسیده تر می شود. رندها زیادتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیر هر سقف که بایستی هر آن ممکن است چوبی قطور بر زمین یا اهالی خانه فرود آید. مثل معجزه است که هنوز کسی از برخورد سقف های چوبی نمرده است.رندها قلمرو خود را هر روز بزرگ و بزرگ تر می کنند. شاید برای همین است که کال سرخی ها اسم شان را گذاشته اند رند. هیچ کس هنوز نمی داند اسم واقعی این حشره ها چیست که حتا از بوی چوب‌های آغشته به نفت و گازوئیل هم نمی‌میرند.
رندها حشره های کوچک سفید رنگی هستند شبیه به موریانه یا مورچه های بزرگ. با آرواره‌هایی قدرتمند برای جویدن چوب‌ها و البته گازهای نیش دار از بدن اهالی.
کال سرخ روستایی است با بیست خانوار. نام‌اش را از غاری سرخ رنگ در نزدیکی روستا گرفته‌است. از توابع شهرستان سربیشه در استان خراسان جنوبی. تمام کال سرخ را می شود ده دقیقه‌ای دید و تمام کرد. اما کال سرخ فقط خانه‌های گلی‌اش نیست که قصه دارد. روزگار مردمش است که گره در رنج کرده‌اند و دستی نیست که توان گشودن این گره کور را داشته باشد.
کال سرخی‌ها خیلی چیزها ندارند. مثل آب مثل راه مثل مدرسه که فقط یک کانکس کوچک است . و البته حمام و توالت هم ندارد. پیرترهای ده در تمام عمرشان حتا یک حمام واقعی هم ندیده اند. تصوری از دوشی که از آن فواره ای از آب بیرون بیاید ندارند. هم چنان که نمی دانند می شود به جای آنکه با ترس و لرز جایی یواشکی به توالت بروند یک سرویس بهداشتی واقعی داشته باشند.
این گزارش را ببینید تا بیشتر درباره کال سرخ و مصیبت‌های مردمانشان بدانید.

بیشتر بخوانید: کودکان چاه آب؛ مادران تا کمر در قنات/ اینجا در ایران گم شده‌است (فیلم) مُردن از محرومیت در جایی از ایران که فراموش شده‌است (فیلم) لینک کوتاه: asriran.com/003DXR

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چوب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه
  • «حشاشین» سریالی بر اساس تحریف تاریخ است
  • آبشار‌های فصلی روستای شادکام + فیلم
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود