Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@18:32:03 GMT

واکنش واشنگتن به حمله پهپادی به پایتخت سعودی‌

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۷۹۵۲

واکنش واشنگتن به حمله پهپادی به پایتخت سعودی‌

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه (به وقت تهران) در بیانیه‌ای حمله پهپادی اخیر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «آمریکا شدیدا حمله اخیر به ریاض را محکوم می‌کند. ما در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر هستیم، اما به نظر می‌آید که این تلاشی برای هدف قرار دادن غیرنظامیان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه این بیانیه آمده است: «چنین حملاتی بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده و تمامی تلاش‌ها برای پیشبرد صلح و ثبات را تضعیف می‌کند. همانطور که ما بر کاهش تنش‌ها در منطقه از طریق دیپلماسی اصولی از جمله پایان دادن به جنگ در یمن کار می‌کنیم ما به شریکمان عربستان سعودی در دفاع در مقابل حملات به سرزمینش کمک خواهیم کرد و کسانی را که در تلاش برای تضعیف ثبات هستند را بازخواست می‌کنیم.»

ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی ظهر دیروز شنبه (به وقت تهران) مدعی شد که «یک هدف متخاصم» را در آسمان شهر ریاض رهگیری و منهدم کرده است (جزئیات بیشتر).

این ائتلاف به نوع حمله (پهپادی یا موشکی) اشاره‌ای نکرد، ولی انصارالله یمن را متهم به انجام این حمله کرد، اما سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به این ادعا، آن را مطلقاً رد کرد و گفت: «نیرو‌های مسلح یمن طی ۲۴ گذشته هیچگونه عملیات هجومی علیه متجاوزان نداشته‌اند.»

این در حالی است که گروه موسوم به «الوِیة الوعد الحق» [تیپ‌های وعده حق]عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای رسماً مسئولیت عملیات دیروز شنبه در آسمان شهر «ریاض»، پایتخت عربستان سعودی را بر عهده گرفت.

گروه ألویة الوعد الحق (تیپ‌های وعده حق) در کانال تلگرامی خود با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «پس از زیاده خواهی و اصرار اعراب خلیج [فارس]بر جنایت در حق ملت‌های منطقه و ادامه حمایت‌های آن‌ها از باند‌های تبهکار داعش و گروهک‌های تکفیری که دستانشان به خون بی‌گناهان آغشته شده، ما فرزندان شبه جزیره عرب به وعده خود عمل کرده و پهپاد‌های رعب و وحشت را به پادشاهی آل سعود فرستادیم و دژ‌های آن‌ها در کاخ الیَمامه و اهداف دیگر را در ریاض هدف قرار دادیم». کاخ یمامه محل اقامت شاه و، ولی عهد عربستان سعودی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی حمله پهپادی وزارت خارجه آمریکا پایتخت عربستان سعودی مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م