Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نتایج بررسی انجام گرفته حاکی از آن است که بر خلاف باور رایج، این گروه از داروهای محرک تاثیری بر تسکین درد مزمن کمر یا آرتروز زانو و مفصل ران ندارند.

به طور کلی داروهای محرک برای دردهای کمر و آرتروز کافی نیستند و این درحالیست که به شکل گسترده ای در تسکین این بیماریها مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته های بدست آمده بر اساس شواهد تقریبا قطعی است که نشان می دهد اثربخشی این داروها در افراد مبتلا به کمردرد بسیار ناچیز است هرچند نمی توان اثربخشی اندک آن را برای بیماران مبتلا به آرتروز رد کرد.

در بیشتر دستورالعمل ها مصرف داروهای افسردگی برای تسکین دردهای طولانی مدت (مزمن) کمر و آرتروز مفصل ران و زانو توصیه شده است اما شواهد موجود در مورد استفاده از آنها قطعی نیست.

از این رو گروهی از متخصصان استرالیایی تاثیر داروهای افسردگی را در تسکین درد کمر و آرتروز بررسی کردند.

این یافته بر اساس ارزیابی اطلاعات ۳۳ آزمایش است که بیش از ۵۰۰۰ فرد بزرگسال مبتلا به درد کمر، گردن، آرتروز زانو یا مفصل ران در آنها شرکت داشته اند.

یافته های بدست آمده نشان داد: نوعی از داروهای افسردگی موسوم به مهارکننده های باز جذب سروتونین-نوراپی نفرین (SNRIs) پس از گذشت سه ماه "کمردرد" را کاهش می دهند. هرچند این تاثیر در مقایسه با شبه دارو بسیار اندک بوده و حدود ۵.۳ درجه بوده است.

به گزارش هندوستان تایمز، در عین حال در بیماران مبتلا به "آرتروز" نیز مشاهده شد که اثربخشی این داروها و تسکین درد پس از گذشت سه ماه مقدار ناچیزی بیشتر بوده و در مقایسه با شبه دارو ۹.۷ درجه بوده است که البته نمی توان همین میزان از اثربخشی را نیز کاملا نادیده گرفت.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۱/۴) این خوراکی‌ها را هر روز بخورید +عکس لکه‌های قرمز کوچک روی پوست و دلایل بروز آنها درمان افزایش ناگهانی ضربان قلب اما و اگرهای شستشوی چشم با چای

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کمردرد تسکین درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرت و اعتبار بانک مرکزی؛ شرط اول اثربخشی سیاست‌های پولی و ارزی

امتداد - معاون اقتصادی بانک مرکزی شرط اول تحقق بهتر سیاست‌های پولی و ارزی را شهرت و اعتبار بانک مرکزی دانست.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد شیریجیان؛ معاون اقتصادی بانک مرکزی در همایش ملی شهرت و اعتبار بانک مرکزی و نقش آن در اثربخشی سیاست‌های پولی و ارزی اظهار کرد: شهرت و اعتبار بانک مرکزی مسئله بسیار مهم و اثرگذاری در اقتصاد کشور و انجام وظایف بانک مرکزی است که جای صحبت درباره آن در میان همایش‌ها و برنامه‌های علمی کشور خالی بود. در واقع شرط اول تحقق هر چه بهتر سیاست‌های پولی و ارزی شهرت و اعتبار بانک مرکزی است و حتما باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود. 

 وی افزود: ادبیات شهرت و اعتبار بانک مرکزی مربوط به دهه ۱۹۸۰ است که موضوع شهرت مقام سیاستگذار پولی وارد ادبیات اقتصادی شد. این مسئله یکی از مهمترین الزامات اثربخشی سیاست‌های پولی و ارزی است. این مسئله در مقابل مقوله ناسازگاری زمانی و سیاست‌های مصلحتی مقام سیاستگذار پولی به وجود آمده و در نتیجه تصمیمات سیاستگذار پولی در برابر اقتضائات و شرایط اقتصادی مطرح شده است.

 شیریجیان با اشاره به اهمیت بالای شهرت و اعتبار بانک مرکزی و نقش مهم آن در اثرگذاری سیاست‌های بانک مرکزی، گفت: مقام سیاستگذار برای بالابردن سطح شهرت و اعتبار خود برنامه‌های آینده خود را در نظر می‌گیرد و در جهت تحقق آن تلاش می‌کند. در واقع اختلاف برنامه سیاستگذار پولی با چیزی که در عمل اتفاق می‌افتد، تعیین کننده شهرت این مقام است.

 معاون اقتصادی بانک مرکزی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که بانک‌های مرکزی دنیا برای مدیریت انتظارات و حفظ جایگاه شهرت و اعتبار خود بر آن تاکید می‌کنند مسئله هدفگذاری تورمی است. میزان تحقق هدفگذاری و در واقع اختلاف میان تورم هدفگذاری شده و تورم مشاهده شده در شهرت و اعتبار سیاستگذار پولی نقش تعیین کننده‌ای دارد و این مسئله را می‌توان به هدفگذاری در نقدینگی و پایه پولی در دوره اخیر نیز تعمیم داد.

وی افزود: مهمترین آسیب شناسی شهرت و اعتبار بانک مرکزی ناسازگاری زمانی است و مبتنی بر همین مسئله هدفگذاری و تحقق هدفگذاری‌ها اهمیت پیدا می‌کند، هر قدر اعتماد و باور فعالان اقتصادی نسبت به تصمیمات مقام سیاستگذار پولی بیشتر باشد، خود را با سیاست‌ها اعلامی مقام سیاستگذار پولی بیشتر و بهتر انطباق می‌دهند و هر چقدر باور به سیاست‌ها در میان مردم و فعالان اقتصادی وجود نداشته باشد اثر بخشی سیاست‌ها و تحقق اهداف تنزل پیدا می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه مهمترین کانال انتقال شهرت و اعتبار مقام پولی در تحقق اهداف، کانال انتظارات است، گفت: باور و عقیده فعالان اقتصادی خود را در انتظارات آن‌ها نشان می‌دهد و هرچقدر شکاف بین تورم انتظاری و تورم هدفگذاری شده بیشتر باشد، شهرت سیاستگذار پولی تنزل پیدا می‌کند.

 شیریجیان افزود: سیاستگذاری‌هایی که اعمال می‌شود و آنچه تحقق پیدا می‌کند به تحقق سیاست‌های پولی در آینده کمک می‌کند.

 درجه استقلال بانک مرکزی در شهرت و اعتبار آن مهم است

 معاون اقتصادی بانک مرکزی یکی دیگر از مواردی که به شهرت و اعتبار بانک مرکزی کمک می‌کند را درجه استقلال بانک مرکزی دانست و گفت: منظور از استقلال بانک مرکزی، استقلال در تعریف و استفاده از ابزار‌های سیاست‌های پولی و ارزی است. 

 وی تصریح کرد: بانک مرکزی باید با آزادی عمل و اقتدار بر اساس آنچه که تشخیص می‌دهد و اعلام می‌کند از ابزار‌های مختلف استفاده کند تا هدفگذازی‌های خود را محقق سازد. در این میان عملکرد بانک مرکزی در تحقق اهداف در دوره‌های گذشته و باورپذیری فعالان اقتصادی نسبت به اجرای سیاست‌ها در موفقیت سیاست‌های بانک مرکزی اثرگذار است.

 شیریجیان با بیان اینکه اجرای دقیق قواعد مالی موضوع بعدی است، اظهار کرد: این مسئله تضمین کننده سلامت سیاستگذاری پولی است و بانک مرکزی هر چقدر اقتدار بیشتری در اجرای دقیق قواعد مالی نشان دهد به باورپذیری بیشتر فعالان اقتصادی و مردم نسبت به سیاست‌های پولی کمک می‌کند.

 وی با بیان اینکه بانک‌های مرکزی در سال‌های اخیر نسبت به هدفگذاری تورمی اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: هدفگذاری تورمی در دوره‌های مختلف تجربه‌ و نتایج متفاوتی داشته است. وقتی بانک مرکزی برای تورم هدفگذاری تعیین کند به رفتار‌های فعالان اقتصادی جهت داده و از این طریق انتظارات تورمی را مدیریت می‌کند؛ اما این مسئله نیز مهم است که بانک مرکزی در این اقدام تجربه خوبی داشته باشد؛ چرا که عملکرد بانک مرکزی در اعتبار و شهرت بانک مرکزی در ادوار آینده اثرگذار است و رویکرد مردم و فعالان اقتصادی در دوره‌های زمانی بعد در واکنش به تحقق اهداف و عملکرد بانک مرکزی در دوره‌های قبلی شکل می‌گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شهرت و اعتبار بانک مرکزی؛ شرط اول اثربخشی سیاست‌های پولی و ارزی
  • حراج شمش چه تاثیری بر قیمت طلا گذاشته است؟
  • بهترین روش برای درمان آرتروز زانو
  • عوامل موثر در بروز آرتروز زانو (فیلم)
  • ارتباط معنادار کمردردهای مزمن با چرخش مفصل ران
  • جمعیت هلال احمر یک ارگان مردم‌نهاد برای تسکین آلام بشری در حوادث
  • خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید