Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@01:32:30 GMT

نابرابری جهانی در توزیع واکسن

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۴۴۴

نابرابری جهانی در توزیع واکسن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ از مدت‌ها قبل درباره نابرابری در توزیع واکسن‌های کرونا هشدارهایی از سوی متخصصان بهداشتی داده شده بود و به‌نظر می‌رسد این نابرابری تحقق یافته است. واقعیت این است که کشورهای ثروتمند هیچ زمانی را برای مذاکره پنهانی با شرکت‌های تولیدکننده واکسن برای انعقاد قرارداد خرید این واکسن‌ها هدر نداده‌اند و از همان ابتدا، تلاش‌ها در این زمینه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این تلاش‌ها منعقد‌شدن قرارداد خرید میلیاردها دز واکسن‌کرونا بین کشورهای یاد‌شده و شرکت‌های تولیدکننده بوده است.

از آنجا‌که میزان تولید واکسن محدود است، وقتی کشورهای ثروتمند این واکسن‌ها را خریداری می‌کنند، برای دیگر کشورها حتی آنهایی که پول کافی برای پرداخت دارند، واکسنی وجود نخواهد داشت. سازمان جهانی بهداشت با کمک چند نهاد دیگر برنامه کوواکس را تدوین کرده که هدف آن تضمین دسترسی برابر همه کشورها به واکسن کروناست اما تاکنون هیچ واکسنی به این برنامه اختصاص داده نشده است.

به این ترتیب در حالی‌که میلیون‌ها نفر در اقتصادهای ثروتمند تاکنون واکسینه شده‌اند و در ماه‌های آینده بخش اعظم مردم این کشورها واکسن دریافت خواهند کرد، اقتصادهای فقیر و در حال توسعه برای دریافت واکسن باید تا سال آینده منتظر بمانند و واکسیناسیون تمام جمعیت این کشورها تا سال ۲۰۲۴ طول می‌کشد. نابرابری در توزیع واکسن یک کابوس بزرگ و نوعی جدید از نابرابری است که بهای آن را مردم کشورهای فقیر و درحال توسعه پرداخت خواهند کرد. در مطالب حاضر به جنبه‌های مختلف برنامه کوواکس، نابرابری‌ها، تلاش‌های کشورها برای دستیابی به واکسن و زیان‌های حاصل از نابرابری اشاره شده است.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۱/۴) این خوراکی‌ها را هر روز بخورید +عکس لکه‌های قرمز کوچک روی پوست و دلایل بروز آنها درمان افزایش ناگهانی ضربان قلب اما و اگرهای شستشوی چشم با چای

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: توزیع واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد

علیرضا ثواچه، مدیر مرکز نیکوکاری ایلیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با حمایت کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س)، برنامه سمت خدا و مرکز نیکوکاری ایلیا ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی یک‌ و نیم کیلویی در استان یزد بین مستمندان به مناسبت ماه شوال توزیع شد.

وی افزود: بسته های گوشت قربانی در بین محرومان شهرستان های تفت، مروست، مهریز و مناطق مختلف شهر یزد توزیع شد.

ثواچه بیان کرد: برای توزیع بسته های گوشت در بین خانوارهای نیازمند از ظرفیت گروه های فعال، خیریه و جهادی برای توزیع بسته های گوشت قربانی استفاده شد تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی یادآور شد: علاوه بر این نیز در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و ایام ماه مبارک رمضان نیز بین ۳ هزار نفر از روزه داران به خصوص در مناطق محروم شهر یزد افطاری توزیع شده است.

ثواچه ضمن تشکر از خیرین موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک و حمایت این عزیزان، این برنامه و برنامه های دیگر را در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان در سطح استان یزد اجرا کنیم.

کد خبر 6087775

دیگر خبرها

  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟