Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:05:42 GMT

نباید مراسم های مناجات‌ تنها به ماه رمضان محدود شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۹۳۰

نباید مراسم های مناجات‌ تنها به ماه رمضان محدود شود

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ارضی در نشست صمیمی جمعی از ستایش‌گران جوان آستان اهل‌بیت (ع) که در مجموعه سرچشمه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه قدم اول بندگی در راه خدا، پناهندگی است، اظهار کرد: هر شخصی که در درگاه خداوند پناهنده شود، پذیرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صلوات حضرت زهرا (س) می‌خوانیم که ایشان مادر تمام دوست‌دارانشان است، عنوان کرد: به اعتقاد بنده تمام مداحان انتخاب‌شده حضرت زهرا (س) هستند و به همین دلیل باید به مسیری که طی می‌کنیم دقت بیش‌تری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مداح اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه شکل‌گیری مراسم‌های دعا و نیایش در شهرستان‌ها یک اتفاق بسیار مطلوب است، مطرح کرد: این اتفاق باید زودتر رقم می‌خورد چرا که با یک دشمن مکار در مسیر مبارزه‌ای سرسخت هستیم.

وی با اشاره به اینکه تداوم خط حاج قاسم سلیمانی اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: این مسیر را باید ما مداحان پیش بگیریم؛ با افزایش نیروها باید این مسیر را ادامه دهیم و یک سامانه جامعی برای اطلاع‌رسانی و هشدار نسبت به آفات و خطرات احتمالی شکل بگیرد.

ارضی با بیان اینکه فکر ما باید به تشکیلات باشد، تصریح کرد: باید مناجات‌های شب جمعه و نیمه‌شب را پرشورتر برگزار کنیم چرا که نجات انسان در سحرگاهان است؛ ما نباید اجازه دهیم که دین مردم فصلی باشد و مناجات‌ها تنها به ماه رمضان ختم شود.

وی ادامه داد: ما با قدرت نوکری که داریم می‌توانیم انقلابی در دنیا به پا کنیم و همه چیز را بر پایه نظام محبت اهل‌بیت (ع) و ولایت، تنظیم کنیم ولی لازمه این موضوع فعالیت تشکیلاتی است.

این مداح برجسته کشور با اشاره به اینکه باید به دستورات مقام معظم رهبری که دستورات زیارت عاشورا است عمل کنیم، یادآور شد: زیارت عاشورا از سلام آغازین که نشانه عبودیت است تا سجده آخر درس‌هایی دارد که باید ترویج شود و درس داده شود.

وی با بیان اینکه جمعیت مداحان و ستایش‌گران باید افزایش پیدا کند، ابراز کرد: خوشبختانه امروز در تمام شهرستان‌ها مناجات‌خوانی شکل گرفته و این اتفاق یک حرکت نیکو است ولی نباید به همین موضوع اکتفا کرد و باید مناجات‌خوانی را در تمام مناطق تا روستاهای دور و نزدیک هم گسترش دهیم.

کد خبر 5130105

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری منصور ارضی قاسم سلیمانی ماه مبارك رمضان مداحان هیئت مذهبی قرآن رادیو قرآن سازمان تبلیغات اسلامی مداحان فعالیت های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم جشنواره تلاوت های مجلسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم مداحی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شهادت حضرت زهرا س خانه مداحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود

استاندار یزد با تاکید بر اینکه تمام سیستم اقتصادی استان یزد باید با رویکرد جهش تولید فعالیت کند، از تدوین «سند تحقق شعار سال استان یزد» تا پایان اردیبهشت جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی صبح امروز در نشست ستاد سیاست‌گذاری و هماهنگی اقتصاد مردمی(سهام) استان یزد با اشاره به اینکه تحقق شعار سال باید در دستور کار همه مسئولان و مردم باشد، گفت: ستاد سهام در استان یزد در راستای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده است و به صورت منظم انجام آن را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در ارتباط با تحقق شعار سال باید به آن توجه کرد، بحث جامعیتی است که در آن وجود دارد و نمی‌توان فقط از یک بعد به آن نگاه داشت.

فاطمی خاطرنشان کرد: از جمله ابعاد مهم شعار سال نقش محوری و کلیدی مردم در آن است و باید این مهم را به صورت ویژه در تمام برنامه‌ریزی‌های اقتصادی مورد توجه قرار دهیم.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه راهکارهای عملیاتی و الزامات تحقق شعار سال باید احصا و پیگیری شود، ادامه داد: هر دو رکن شعار سال 1403 که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید فرمودند باید به صورت همزمان در دستور کار قرار گیرد.

وی از تدوین سند «تحقق شعار سال استان یزد» خبر داد و افزود: تدوین این سند با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شده تا پایان اردیبهشت به پایان می‌‌رسد و پس از آن تمام فعالیت‌ها در این حوزه مطابق با این سند انجام می‌شود.

فاطمی در ارتباط با ویژگی‌های این سند گفت: سند تحقق شعار سال استان یزد به صورت کامل مبتنی بر برنامه‌های دولت در زمینه تحقق شعار سال است و در عین حال، اقدامات و برنامه‌های نوآورانه استان‌ها و همچنین ظرفیت‌های موجود در استان یزد هم در آن گنجانده و مورد توجه قرار گرفته شده تا بتوانیم بهترین برنامه و سند را برای این امر در اختیار داشته باشیم.

استاندار یزد تحقق شعار سال را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: تمام دستگاه‌ها در هر حوزه‌ای که هستند در زمینه تحقق شعار سال وظیفه‌ای بر دوش دارند که باید نسبت به انجام دقیق آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهمی که در ارتباط با موضوع جهش تولید باید مورد توجه باشد این است که تمام سیستم اقتصادی استان یزد باید با رویکرد جهش تولید فعالیت کند و این موضوع به تمام مدیران اعلام شده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: احصای مزیت‌های موجود در استان از یک سو و تعریف زنجیره‌هایی ارزش مبتنی بر آن باید برای تحقق شعار سال در دستور کار باشد و در نهایت این روند باید به واگذاری کار به بخش خصوصی و با تکیه بر نقش مردم منتهی شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • کامل کردن یک راه نیمه تمام
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • رفسنجانی ها برای تشییع شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند