Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش پروژه های مهندسی و فنی متعلق به آستان حسینی از پروژه توسعه حرم امام حسین(ع) در مساحت ۵۰۰ هزار متر مربع پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، «حسین رضا مهدی» رئیس بخش پروژه های مهندسی و فنی متعلق به آستان امام حسین(ع) گفت: مدیریت آستان حسینی از زمان سقوط رژیم پیشین تا این لحظه برای ارایه بهترین خدمات به زایران کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهدی گفت: پروژه توسعه حرم امام حسین(ع) یکی از پروژه های راهبردی آستان مقدس امام حسین(ع) به شمار می آید که به دلیل افزایش بی شمار تعداد زایران و تبدیل همه مناسبت های دینی به مراسم های میلیونی اجرا می شود.

 

وی افزود: حرم امام حسین(ع) با ساخت چهار سرداب ( القبلة، الحجة، الشهداء و الراس الشریف) در داخل صحن شریف و پروژه حائر حسینی شاهد توسعه داخلی این آستان است. مساحت چهار سرداب بیش از چهار هزار متر مربع و مساحت حائر حسینی 20 هزار متر مربع است.

 

رئیس این بخش افزود: توسعه خارجی اطراف حرم مطهر مراحل متعدد دارد. این توسعه شامل صحن حضرت زینب(ع) از ضلع جنوب که درحال حاضر ادامه دارد، صحن امام حسن(ع) از ضلع جنوب شرقی باب القبله به سمت منطقه بین الحرمین، صحن امام الحجة(ع) از ضلع شرقی منطقه بین الحرمین و صحن حبیب بن مظاهر اسدی از ضلع غربی است.

 

مهدی ادامه داد: آستان مقدس امام حسین(ع) به دو دلیل این پروژه را به مراحل مختلف تقسیم کرده است. دلیل اول این است که شهر کربلا به طور کامل بسته نشود و دلیل دوم عامل اقتصادی و تملک زمین است.

 

وی افزود: پروژه توسعه از طریق دو کمیته وابسته به آستان های مقدس حسینی و عباسی و کمیته های وابسته به دولت عراق اجرا می شود.

 

رئیس این بخش گفت: این پروژه که از سال 2014 میلادی آغاز شده است، قرار است به مدت  30 سال اجرا شود. مساحت قبلی صحن داخلی حسینی شش هزار متر مربع بوده استاست. درحالی که مساحت کل حرم 15 هزار متر مربع است. پس از اتمام این پروژه فضای این آستان به500 هزار متر مربع خواهد رسید.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: صحن امام حسن ع پروژه توسعه آستان مقدس امام حسین صحن حضرت زینب هزار متر مربع پروژه توسعه امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین ، محمود نژاد گفت: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

او با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت گفت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

اولین عکس از درب طلای حرم امام رضا (ع) منتشر شد

معاون آستان حضرت معصومه (س) افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

محمودنژاد با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه‌های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

کد خبر 849497 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم حضرت معصومه (س) امام رضا

دیگر خبرها

  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • حرم امام رضا (ع) در سوگ‌ شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش شد
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی