Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از نیمی از کودکان همچنان پس از ۱۰ سال از شروع جنگ در این کشور عربی، از تحصیل محروم هستند.

از خبرگزاری اسپوتنیک، «تید شیبان» مدیر منطقه‌ خاورمیانه و شمال آفریقای یونیسف و «مهند هادی» هماهنگ کننده منطقه‌ای اموربشردوستانه بحران سوریه در بیانیه مشترک اعلام کردند که کودکان سوریه هزینه زیادی بابت جنگی را می‌پردازند که ماه مارس امسال این بحران ۱۰ ساله می‌شود و یک لکه تاریک را برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک از تحصیل باز مانده‌اند که ۴۰ درصد از آنان را دختر بچه‌ها تشکیل می‌دهند.

این بیانیه افزود، احتمال دارد که این تعداد محروم از تحصیل در سال ۲۰۲۰ به خاطر پیامدهای ناشی از ویروس کرونا افزایش یابد.

مسؤولان منطقه‌ای یونیسف تصریح کردند که نظام آموزشی در سوریه از کمبود منابع مالی، از هم پاشیدگی رنج می برد و ناتوان است که خدماتی امن، عادلانه و پایدار در اختیار میلیون‌ها کودک سوری قرار دهد.

بر اساس این بیانیه، شیوع ویروس کرونا بحران آموزش در سوریه را بحرانی‌تر کرده است، هرچند که پیش از آن به خاطر جنگ در این کشور، از هر سه مدرسه، یک مدرسه غیرقابل استفاده شده بود.

درگیری در سوریه که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، تاکنون بیش از ۳۸۷ هزار کشته برجای گذاشته است و براساس گزارش سازمان ملل متحد حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این کشور آواره شده‌اند که ۵ میلیون و ۵۰۰ تن آنها به خارج از این کشور مهاجرت کرده‌اند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم

حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد بود که با هدف انسان سازی و فقرزدایی به بشاگرد هرمزگان رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا