Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی از افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در مرکز استان خبرداد.

پروین محمدپوری  در گفت و گو با ایسنا افزود: آیین سراسری افتتاح همزمان ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ،معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولین کشوری افتتاح و همزمان با کشور این مراسم در استان نیز با حضور مسئولان استانی روز سه شنبه ۷ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص فعالیت این مراکز با بیان اینکه طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و در طول این مدت افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت، ادامه داد: در کنار درمان این افراد خانواده های انان نیز اموزش های لازم را کسب می کنند واموزشهای ارایه شده به معتادان و خانواده های آنان در این مراکز  تا یکسال خواهد بود.

محمدپوری با بیان اینکه مراحل درمانی در مرکز فوق شامل ۴ بخش پذیرش و سم زدایی بدون استفاده از داروی شیمیایی و گیاهی(۱۰تا ۱۵ روز)  ، بخش اقامتی( ۳.۵ ماه) ، بخش درمان سرپایی (۸ ماه) و عضویت در باشگاه فارغ التحصیلان و جشن رهایی است، افزود: در راستای حمایت از معتاد در استانه ترک، برگزاری کارگاههای آموزش فنی و حرفه ای، کلاسهای مشاوره و خانواده درمانی در این مرکز پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این مرکز با توجه به پایلوت بودن طرح در حال حاضر ۵۰ نفراست، گفت:هزینه درمان یک ساله معتادین در این مرکز ۹ میلیون تومان است که در صورت مسجل شدن نیازمندی معتاد، بهزیستی در قالب یارانه ۷ میلیون تومان از این هزینه را پرداخت خواهد کرد.

 معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه امکان عود و بازگشت فرد ترک یافته به سمت اعتیاد از طریق طی مراحل درمانی در این مراکز جامع بسیار کمتر از مراحل درمان سرپایی در مراکز عادی با دریافت متادون است، گفت: در این مراکز علاوه بر درمان، مددکاری، حمایت از خانواده و بحث اشتغال پشتیبانی می شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات بهزیستی به کارفرمایان به ازای بکارگیری معتادین ترک یافته نیز تصریح کرد: برخورداری از ۵۰میلیون وام ۴ درصد به ازاری بکار گیری هر معتاد و پرداخت ۲۳ درصد از حق بیمه از ۳ تا ۵ سال به کارفرما از جمله تسهیلات بکارگیری معتاد ترک یافته است که حداکثراعتبار تسهیلات  تا سقف ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار چناران گفت: مردان متجاهر به کمپ شهرستان و زنان به مرکز نگهداری و بازپروری مشهد منتقل شدند.
محسن مه آبادی افزود: جمع آوری این افراد در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان اجرا شده است.
فرماندار چناران گفت: این طرح با همکاری کلانتری‌های شهرستان و دستور قضایی با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم اردیبهشت
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری