Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حکیمی‌پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره توهین میهمان یکی از برنامه‌های صداو سیما به رییس جمهوری، اظهار کرد: خوشبختانه خود صدا و سیما هم در رابطه با رفتار غیراخلاقی و دور از شان مهمان برنامه موضع گرفت و آن را تقبیح کرد و قرار شد این شخص رفتار توهین‌آمیز خود را جبران کند. به هر حال متأسفانه بددهنی و بداخلاقی در فضای عمومی شیوع پیدا کرده و به‌راحتی اتهاماتی زده می‌شود و بازتاب عمومی آن در میان مردم تبعات منفی زیادی داشته و به اعتماد عمومی آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه این نوع ادبیات از نظر انسانی و اسلامی درست نیست و اینگونه مسائل باید در گفت‌وگوها رعایت شود، افزود: متاسفانه شاهدیم که در تریبون‌ رسمی صدا و سیما و جاهای دیگر در قالب مصاحبه و مناظره اینگونه اتفاقات می‌افتد و همان‌طور که گفته شد رییس صدا و سیما هم عنوان کرد این فرد باید بیاید و ادبیاتی که به‌ کار برده را جبران کند.

حکیمی‌پور درباره به‌کارگیری روش‌های غیراخلاقی از سوی برخی افراد برای تخریب دولت، تصریح کرد: این جنگ لفظی و استفاده از عبارت‌های توهین‌آمیز از مدت‌ها قبل و تقریباً از دوره رییس دولت دهم میان مسوولان شکل گرفت و در دولت یازدهم و دوازدهم شیوع پیدا کرد و گاهی نیز شاهد این رفتار در تریبون مجلس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سمت و جایگاه مسوولان احترام و حرمتی دارد و وقتی از یک تریبون عمومی به راحتی و با چنین ادبیات سخیف و توهین‌آمیز،  یک مقام مسوول را مورد خطاب قرار می‌دهند، عوارض اخلاقی یا تربیتی منفی و بی‌اعتمادی روی جامعه داشته و به نوعی به فضای تنش دامن می‌زند.

این فعال اصلاح‌طلب خطاب به مسوولان و مدعیان دلسوزی برای کشور و انقلاب، خاطرنشان کرد: آنها باید کمک کنند تا فضا بیشتر آرام و امیدوارکننده شود چرا که مردم اکنون به حد کافی در گرفتاری و فشار قرار دارند.

توهین به مسوولان به سیستم اداره ضربه می‌زند

حکیمی‌پور ادامه داد: اینکه در چنین شرایطی و هر روز به بهانه‌ای، مسوولان به ویژه مسوولان اجرایی کشور مانند وزرا و رییس جمهوری را تخریب کنند و با الفاظ منفی و توهین‌آمیز مورد خطاب قرار دهند به سیستم اداری کشور ضربه می‌زند.

وی عنوان کرد: از کسانی که در کسوت روحانی قرار دارند و وظیفه‌ آنها بیشتر توصیه‌های اخلاقی و ترویج رفتار و مناسبات اخلاقی و انسانی میان مردم است توقع می‌رود، به‌کار بردن واژه‌ها و کلمات را در جملات‌شان رعایت کنند.

دبیرکل حزب اراده ملت خاطرنشان کرد: روحانیونی که مردم را به رعایت اخلاق و تقوی دعوت می‌کنند خودشان باید الگو باشند. وقتی که همین‌طور مستقیم صحبت، اتهام و رفتاری را متوجه شخص اول اجرایی کشور و مسوول یک قوه، می‌کنند، معلوم است که این رفتار تبعات و آثار بدی را در سطح جامعه بر جای خواهد گذاشت.

حکیمی‌پور گفت: امیدوارم این فرد رفتار توهین‌آمیز خود را جبران کند.  صدا و سیما باید در پخش برنامه‌های زنده بیشتر دقت کند و تریبون را در اختیار کسانی قرار دهد که ظرفیت این کار را داشته و حریم‌ها و شئونات اخلاقی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: این تریبون مال مردم و بیت‌المال است و از بودجه عمومی استفاده می‌کند لذا صدا و سیما نباید آن را در اختیار افراد و جریان‌های خاص قرار دهد که اینگونه یکطرفه بیایند و هر چه دلشان می‌خواهد بیان کنند و بعد هم هیچ حساب و کتاب و بازخواستی برای آنها در کار نباشد.

این فعال اصلاح‌طلب اضافه کرد: این کار بیشتر به سرمایه اخلاقی و اجتماعی که برای حیات یک جامعه لازم است، آسیب می‌زند و فقط بحث یک فرد نیست و این آسیب‌ها، آسیب‌هایی است که فرهنگ جامعه و اخلاق عمومی را تهدید می‌کند.

روی فعالیت حزبی خودمان متمرکز شدیم و ورود مستقیم به سازوکار جدید اصلاح‌طلبان نداریم

حکیمی‌پور درباره جلسه روز گذشته کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از غیبت خود در این جلسه خبر داد.

وی درباره اینکه ساز و کار اجماعی پیش بینی شده اصلاح‌طلبان چه زمانی قرار است فعالیت خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آغاز کند، اظهار کرد:  این ساز وکار با بحث‌هایی که صورت می‌گیرد در حال رسیدن به مرحله پایانی است و امیدواریم هر چه زودتر به مرحله نهایی رسیده و جریان اصلاحات به یک سر و شکل مشخصی برای ادامه فعالیت خود در عرصه سیاسی برسد.

دبیرکل حزب اراده ملت درباره امکان رسیدن اعضا به یک نامزد واحد اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: این بحث‌ها مربوط به ماه‌های بعد است چراکه در شرایط فعلی بیشتر افرادی که خود را در اندازه جایگاه ریاست جمهوری می‌دانند کارهایی را به شکل تیمی با افراد نزدیک خود شروع کرده‌ و فعالیت‌هایی انجام می‌دهند.

حکیمی‌پور گفت: اینکه یک جریان سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا بخواهند به هر جریان و مجموعه سیاسی بگویند که در این ارتباط برنامه ما چیست و نفر نهایی ما چه کسی است، خیلی زود است و به نظر من به بعد از بهمن ماه که یک مقدار فضای سیاسی کشور در این رابطه جمع و جورتر و شفاف‌تر شود، موکول می‌شود.

وی تصریح کرد: گمانه‌زنی‌ها فعلا رسانه‌ای است و رفتار برخی‌ هم تقریبا نشان می‌دهد که خودشان را برای ریاست جمهوری آماده می‌کنند اما اینکه چه کسی نامزد جریان سیاسی و احزاب اصلی و احزاب مؤثر جریان اصلاحات و اصولگرا  هست، به نظرم باید یک مقدار زمان بگذرد تا مشخص شود.

این فعال اصلاح‌طلب درباره اینکه آیا انتخاب برخی افراد چون محسن میردامادی، محسن امین‌زاده، محمد رضا جلایی پور،  محسن میردامادی،  علیرضا علوی‌تبار، عماد بهاور به عنوان شخصیت ملی اصلاح‌طلب وزن مشارکتی‌های سابق و اتحاد ملت فعلی را سنگین نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ما در جزییات این بحث‌ها نیستیم.  به عنوان یک حزب اصلاح‌طلب مدتی است که فعالیت خود را متمرکز بر کارهای تشکیلاتی خودمان کرده و کنش مستقل خود را ادامه می‌دهیم. با وجود اینکه یک حزب اصلاح‌طلب هستیم اما در ساز و کارهایی که شکل می‌گیرد ورود مستقیم نداریم و باید ببینیم در نهایت چه سامانی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر سامانی، قابل دفاع و اجماع‌ساز شکل گرفت و همه اصلاح‌طلبان را زیر چتر خودش جمع کرد طبیعتاً ما هم از آن دفاع می‌کنیم. ما فعلاً منتظر خروجی نهایی هستیم تا ببینیم چه چیزی شکل می‌گیرد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ صدا و سیما حسین مرعشی احمد حکیمی پور اصولگرایان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اصلاح طلبان محسن میردامادی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ صدا و سیما حسین مرعشی انتخابات ۱۴۰۰ صدا و سیما حسین مرعشی احمد حکیمی پور اصولگرایان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اصلاح طلبان محسن میردامادی اخبار کنکور اصلاح طلبان توهین آمیز صدا و سیما اصلاح طلب حکیمی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی بعد از واگذاری رسمی باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی متشکل از شش بانک غیردولتی، جزئیات بیشتری از نحوه اداره این باشگاه توسط مالکان جدید اعلام می‌شود و در تازه‌ترین خبر، مهدی احمدی نحوه تشکیل هیئت مدیره قرمزها را شرح داده است.

مدیرعامل بانک شهر اظهار داشت: با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شد ۳ سیت در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود.

وی افزود: یک سیت در اختیار یکی از بانک های تجارت یا ملت خواهد بود و رییس هیات مدیره از طرف یکی از این دو بانک تعیین شود که حاکمیت شرکتی برای نظارت بر فعالیت سیدی که مدیرعامل را تعیین می کند به وجود بیاید.

دیگر خبرها

  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت