Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:00:18 GMT

۳۰۰ سازمان بین المللی خواستار پایان جنگ یمن شدند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۹۶۹۳

۳۰۰ سازمان بین المللی خواستار پایان جنگ یمن شدند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از وبگاه الخبر الیمنی، در متن بیانیه مشترک بیش از ۳۰۰ نهاد بین المللی آمده است:

بمباران و محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن که به کشته شدن ده‌ها هزار یمنی و ویرانی این کشور منجر شده است، از سال ۲۰۱۵ تاکنون ادامه دارد. سازمان ملل بحران یمن را بزرگترین بحران انسانی در جهان توصیف کرد که نیمی از جمعیت آن در آستانه گرسنگی و شاهد بدترین شیوع ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون یمن در بدترین شرایط مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان روبروست زیرا از هر چهار نفر آلوده به ویروس کرونا، یک نفر می میرد . علاوه بر آن کاهش و تعلیق کمک های بشردوستانه به این کشور باعث قحطی و گرسنگی بیشتر مردم یمن شده است، با این وجود عربستان و ائتلاف آن حملات خود علیه یمن و محاصره آن را تشدید کرده است.

جنگ فقط به این دلیل ادامه دارد که کشورهای غربی (مشخصا آمریکا و انگلیس) به فروش تسلیحات خود به عربستان و حمایت نظامی، سیاسی و بازایابی از جنگ ادامه می‌دهند.فاجعه یمن ساخته و پرداخته بشر است و علت آن وقوع جنگ و محاصره است که می تواند پایان یابد.

مردم و سازمان‌های مختلف سراسر جهان اعم از آمریکا، انگلیس، یمن، استرالیا، بنگلادش، کانادا، شیلی، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و سوئیس خواستار پایان جنگ یمن شده و بر همبستگی خود با ملت یمن تأکید کردند.

ما از دولت‌های خود می خواهیم:

-تجاوزات خارجی علیه یمن متوقف شود

-پشتیبانی و حمایت تسلیحاتی و نظامی از عربستان و امارات پایان یابد

-محاصره یمن لغو شود و همه بنادر دریایی بازگشایی شوند

-کمک های بشردوستانه به ملت یمن احیا و توسعه یابد

از مردم سراسر جهان می خواهیم که روز دوشنبه مصادف با ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ متقارن با چند روز پس از تحلیف باید و یک روز قبل از زمان برگزاری کنفرانس داووس، به جنگ یمن اعتراض کنند.

ما از مردم و سازمان های مختلف می خواهیم که در چنین روزی حضور گسترده داشته باشند و ضمن استفاده از ماسک در شهرهای مختلف اعتراض کنند و مشخص کنند که مخالف جنگ یمن هستند.

علاوه بر این بیانیه ،۲۲ گروه امدادی مستقر در یمن هم  از جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا خواستند تا انصارالله یمن را از فهرست تروریستی خارج کند زیرا این امر می تواند جان میلیون ها انسان را در معرض خطر قرار دهد.

 گروه های امدادی از جمله گروه های (Mercy Corps, Oxfam and Save the Children) در بیانیه ای اعلام کردند که قرارگرفتن نام انصارالله در لیست تروریستی درست در زمانی صورت می گیرد که قحطی تهدید واقعی برای کشوری است که به دنبال شش سال درگیری ویران شده و باید فورا این تصمیم لغو شود.

از سوی دیگر جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس در اطلاعیه ای می گوید که یک پویش جهانی برای توقف جنگ شش ساله یمن در شبکه اجتماعی توئیتر راه‌اندازی می‌کند.

 کوربین در توئیتی نوشت: شرایط در یمن در حال حاضر به گونه‌ای است که وخیم‌ترین فاجعه انسانی در جهان را تجربه می‌کند و بمب‌های ساخت انگلیس مسؤول کشته شدن هزاران نفر است.

رهبر حزب کارگر انگلیس از تمام افرادی که مسأله یمن برایشان مهم است، خواست که به این پویش بپیوندند، پویشی که قرار است، امروز (دوشنبه ) با عنوان "جهان به جنگ وحشیانه علیه یمن، نه می‌گوید " راه‌اندازی شود.

برچسب‌ها جنگ یمن سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن سازمان ملل متحد یمن جنگ یمن سازمان ملل متحد یمن عربستان سعودی امارات متحده عربی اخبار کنکور علیه یمن جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی ساعات آتی بیانیه‌ای مهم درباره عملیات نظامی عصر امروز به یک کشتی عبوری مشکوک در سواحل یمن منتشر خواهد کرد.

گفتنی است پیشتر عصر امروز (دوشنبه)، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته است.

سازمان تجارت دریایی انگلیس تأکید کرد این حادثه در ۵۴ مایلی دریایی بندر المخا استان تعز (جنوب غربی یمن) اتفاق افتاده است.

یمن در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه با انجام ده‌ها عملیات در دریای سرخ، تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای حمایت رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ را ناکام گذاشته است.

کد خبر 6092612

دیگر خبرها

  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • سرمربی باسابقه لیگ برتر انگلیس: خداراشکر که یورگن کلوپ رفت!