Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@08:43:24 GMT

کابینه بایدن، رکورددار وزرای زن در آمریکا

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۰۰۴۸

کابینه بایدن، رکورددار وزرای زن در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از ای بی سی نیوز، روز مراسم تحلیف بایدن در هفته گذشته تاریخی بود زیرا برای اولین بار کاملا هریس اولین زن و شهروند رنگین پوست آمریکایی به عنوان معاون رئیس جمهوری انتخاب شد.

براساس این گزارش، علاوه بر کاملا هریس اگر همه نامزدهای کابینه بایدن تأیید شوند، هریس تنها کسی نخواهد بود که رکورد دار در دولت ایالات متحده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته ای بی سی نیوز، دوازده تن از نامزدهای کابینه بایدن و مشاوران وی زن هستند که از میان آنان هشت نفر رنگین پوست هستند.

در صورت تایید تمام نامزدهای زن بایدن، وی رکورد دولت بیل کلینتون رییس جمهوری اسبق آمریک که دارای ۹ زن در کابینه خود بود را خواهد شکست.

علاوه براین، "جانت یلن" که روز جمعه به اتفاق آرا در کمیته مالی سنا مورد تایید قرار گرفت، به عنوان اولین وزیر زن خزانه داری ایالات متحده معرفی شد.

جانِت لوییز یلن (به انگلیسی: Janet Louise Yellen) (زاده ۱۳ اوت ۱۹۴۶)، اقتصاددان آمریکایی، پروفسور بازنشسته دانشگاه برکلی است که ریاست فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) را از ۳ فوریه ۲۰۱۴ تا ۳ فوریه ۲۰۱۸میلادی بر عهده داشت.

یلن اولین زن در تاریخ ۱۰۰ ساله تأسیس بانک مرکزی آمریکا است که عهده‌دار سمت ریاست بانک مرکزی این کشور می‌شود. وی از سال ۲۰۱۰ نایب رئیس هیات مدیره فدرال رزرو بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی آمریکا دولت بایدن کابینه بایدن وزرای زن مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای هشدار داد انگلیس بیشترین میزان مصرف الکل در بین کودکان و نوجوانان را دارد و از این نظر در صدر فهرست جهانی سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این گروه‌های سنی جای گرفته است.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور