Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیر کل حزب کارگزاران گفت ساز و کار جدید اصلاح‌طلبان، همان شورای سیاستگذاری قبلی است که منحل شد و صرفاً نامش عوض شده است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه سازندگی در گزارشی می‌نویسد: در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصمیم گرفته شد که نهادی اجماع‌ساز با حضور ۳۰ حزب دارای مجوز وزارت کشور، تشکیل شود و برای تقویت و فراگیر بودن آن ۱۰ نفر از شخصیت‌های ملی دارای مقبولیت و غیر حزبی جریان اصلاحات به عنوان عضو مشاور به آن دعوت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به محض مطرح شدن نام این نهاد، اما و اگر‌ها درباره ساز و کار و روند اجرایی آن اعم از کارکرد‌ها و نحوه ورود و تعداد اعضای حقیقی به این نهاد مطرح شد.
امیر اقتناعی، عضو شورای مرکزی و معاون استان‌های دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در ارزیابی ساز و کار جدید می‌گوید: بعد از استعفای آقایان موسوی لاری و عارف، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان منحل شد و در آخرین جلسه‌ای که اصلاح‌طلبان برگزار کردند به یک مجموعه جدیدی رسیدند که از نظر من این مجموعه به لحاظ ماهیت با شورای عالی سیاست‌گذاری فرق چندانی ندارد و فقط نامش را تغییر داده‌اند.
معاون کرباسچی می‌افزاید: اصلاح‌طلبان برای برون‌رفت از این وضعیت فعلی حداقل به لحاظ حزبی و به لحاظ خاستگاهی دو راه پیش رو دارند؛ یک راه که من در واقع فکر می‌کنم هدف عالی‌تری است و حالت بهتری هم هست حزب فراگیر اصلاح‌طلب است. یعنی ما به جای اینکه به ازای آدم‌های زیادی که علاقه‌مند هستند دبیر کل باشند، حزب داشته باشیم، بیاییم و تمام این افراد را تحت یک حزب بزرگ و فراگیر دور هم جمع کنیم؛ البته اگر واقعاً آن‌ها یکی هستند و اهداف‌شان یکی است. اما اگر این امر امکان‌پذیر نیست، حالت دیگر در جریان اصلاح‌طلبی مدلی بوده که قبلاً هم حزب کارگزاران سازندگی پیشنهاد داده و اجرا نشده و آن هم، وزنی بودن حق رأی احزاب است که کارگزاران تحت ایده پارلمان اصلاحات آن را مطرح کرده و معتقد بوده که احزاب باید با یکی از اقسام سرمایه، وزن‌شان سنجیده شود.
من فکر می‌کنم این شکل که اصلاح‌طلبان هر چند وقت یک بار شورایی بدین شکل درست می‌کنند، یک بار تحت عنوان شورای عالی سیاست‌گذاری، یک بار تحت عنوان نهاد اجماع‌ساز و یک بار تحت هر عنوان دیگری، کارگشا نیست. بخش زیادی از دوستان اصلاح‌طلب هم به این موضوع معترف هستند که ایده وزنی کردن ایده درست و عادلانه‌ای است، اما هر دفعه معتقدند در شرایط فعلی نمی‌شود و باشد برای انتخابات آینده و هر بار به زمان دیگری موکول می‌کنند. من فکر می‌کنم که این یک رودربایستی بزرگی است که اصلاح‌طلبان با خودشان دارند.
وی در ادامه گفت: در بحث شخصیت‌های حقیقی نهاد اجماع‌ساز، این افراد فعال سیاسی هستند، ولی حاضر نیستند عضو هیچ حزبی شوند! یعنی مسئولیت‌پذیر نیستند و فقط قصد حضور در تصمیم‌گیری‌ها را دارند، اما هیچ هزینه‌ای چه در بازه انتخابات و چه غیر انتخابات پرداخت نمی‌کنند.
تجربه ثابت کرده که همین شخصیت‌های حقیقی و حتی احزاب فصلی و بدون پشتوانه و برنامه، موقع پیروزی حضور جدی دارند، اما اگر شکستی پدید آید، حاضر به قبول مسئولیت و پذیرش هزینه‌ها و عوارض آن نیستند. بدنه و خاستگاه مشخصی هم ندارند که نیاز به پاسخگویی داشته باشند.
این تمرین نیست، تمرینی این گونه، سراسر خطاست. ما دو دهه هست که داریم تمرین می‌کنیم.
یادآور می‌شود که مقارن شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان (موسوم به شعسا) بی‌سر و صدا منحل شد و عارف و موسوی لاری از نایب رئیسی آن استعفا دادند.
اخیراً برخی اصلاح‌طلبان مدعی شده‌اند رفتن سراغ نامزد‌های اجاره‌ای و عاریتی مانند روحانی و برخی نمایندگان مجلس دهم، موجب افتادن این طیف از چشم مردم شده، اما واعظی رئیس دفتر روحانی در پاسخ گفته که عارف به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان، فاقد رأی بود و اصلاح‌طلبان باید از روحانی متشکر باشند که به آن‌ها پست داد.
مرعشی سخنگوی کارگزاران هم در پاسخ حجاریان که مدعی شده بود عقد نامزد نظامی و کارگزاران در آسمان بسته شده، سوابق به شدت امنیتی حجاریان و رفقایش را به رخ کشیده و طعنه زده که آن‌ها با این سوابق امنیتی، خیلی دموکرات هستند! منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: احزاب و تشکل های سیاسی شورای اصلاح طلبان کارگزاران اصلاح طلبان شورای عالی یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!