Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در دیدار با سفیر فرانسه از تحریم‌های داروی در شرایط کرونایی انتقاد کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فیلیپ تیه بو، سفیر جمهوری فرانسه در ایران امروز (5 بهمن ماه) با محمدمهدی مفتح، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مفتح در ابتدای این دیدار به روابط طولانی 2 کشور و شکل گیری مبارزات مردمی در ایران با سفر حضرت امام خمینی ( ره ) به پاریس اشاره کرد و گفت : از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بسترهای مناسب میان دو ملت ایران و فرانسه فراهم گردید که می توان از این ظرفیت ها در جهت منافع دو ملت استفاده نمود. 

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در ادامه با اشاره به نقش موثر دیپلماسی پارلمانی در توسعه مناسبات فی مابین ، بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای افزایش مراودات دو کشور در جهت تقویت و گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف ، بویژه پارلمانی و اقتصادی تاکید نمود و گفت : امیدواریم با بهبود شرایط کرونایی امکان تبادل هیات های پارلمانی میان دو کشور فعال گردد. 

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا در شرایط کرونایی علیه ملت ایران گفت: متأسفانه آمریکا در چارچوب فشار حداکثری و کاملا غیر انسانی، مانع دستیابی کشورمان به منابع مالی خود برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی شده است، اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تلاش متخصصان متعهد داخلی گام‌های بزرگی در تولید واکسن ملی ضد کرونا برداشته و تا مرحله تست انسانی پیش رفته است. 

وی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر در فرانسه مبنی بر توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم ( ص ) گفت : این موضوع موجب رنجش مسلمانان جهان و همچنین ملت ایران گردید، انتظار می‌رود دولت و مجلس فرانسه نسبت به رعایت حقوق و شؤون مسلمانان و پیروان ادیان آسمانی حساسیت داشته باشند.

فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش مجالس در توسعه روابط میان کشورها گفت : دیپلماسی پارلمانی بخش مهمی از روابط دو جانبه میان فرانسه و و جمهوری اسلامی 
ایران را تشکیل میدهد. 

وی افزود: در این راستا آمادگی داریم گفتگوهای میان مقامات پارلمانی دو کشور را در شرایط کنونی متاثر از همه گیری کرونا را بصورت نشست مجازی  برگزار کنیم

سفیر فرانسه در ادامه گفت : همکاری های بهداشتی و درمانی میان دو کشور از دیرباز وجود داشته که از آن جمله می توان به تاسیس انستیتو پاستور در ایران در سال 1920 میلادی ، در یکصد سال قبل اشاره کرد . 

وی با ابراز تأسف کشور متبوعش از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های دارویی علیه مردم ایران بویژه در شرایط کرونایی کنونی جهان گفت : فرانسه با سیاست های دولت آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت در دسترسی ملت ایران به دارو و تجهیزات پزشکی مخالف است و بر همکاری فعال میان دو کشور برای مبارزه با بیماری کرونا تاکید دارد. 

فیلیپ تیه بو در پایان با اشاره به روند مناسب همکاری های اقتصادی دو کشور طی سال‌های گذشته، بر اهمیت استمرار مناسبات تجاری و اقتصادی بویژه در زمینه خودروسازی تاکید نمود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران ایران و فرانسه شرایط کرونایی سفیر فرانسه گروه دوستی ملت ایران دو کشور میان دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان درباره دستاوردهای مهم اولین سفر رسمی «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: به پیشنهاد نخست وزیر پاکستان، اسلام آباد و تهران با تاکید بر عزم مشترک خود برای توسعه روابط دوجانبه توافق کردند هر شش ماه در یک کمیته عالی مشترک پیشرفت ها و پیگیری مربوط به توافقات و یادداشت های دوجانبه امضا شده در جریان سفر آقای رئیسی به اسلام آباد را مورد بررسی قرار دهند.
دکتر امیری مقدم افزود: با توجه به عزم مقامات دو کشور برای اجرایی کردن توافقات صورت گرفته امیدواریم مهمترین هدف این سفر که رساندن حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دلار در سال است محقق گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سفیر کشورمان در ادامه توافقات و یادداشت های همکاری دوجانبه به امضا رسیده میان ایران و پاکستان را به شرح ذیل اعلام کرد:
۱) موافقتنامه همکاری های امنیتی
۲) موافقتنامه همکاری قضایی در امور مدنی و تجاری
۳) موافقتنامه همکاری در امور دامپزشکی و بهداشت دامی
۴) یادداشت تفاهم همکاری برای ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی
۵) یادداشت تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با وزارت پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان
۶) یادداشت تفاهم‌نامه برای تبادل فیلم های سینمایی میان سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ایران با وزارت اطلاعات و رسانه‌های گروهی پاکستان
۷) یادداشت تفاهم نامه شناسایی متقابل استاندارد میان سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران با سازمان استاندارد و کنترل کیفیت پاکستان
۸) یادداشت تفاهم‌نامه همکاری قضایی میان وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران با وزارت قانون و دادگستری پاکستان.

دیگر خبرها

  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد