Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، پیش‌بینی شده تا پایان امسال ۱۰۸ نفر اشتغال‌زایی در بخش معدن استان ایجاد شود.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۲ معدن غیرفعال در استان احیا و فعال‌سازی شد و  بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته در رابطه با احیا و فعال‌سازی متوسط ۲۰ درصد معادن غیرفعال استان، ۴۳ معدن تا پایان امسال هدف‌گذاری شده است که با توجه به هدف کمی ۹ ماهه، شاهد تحقق صد درصدی آن در این مدت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پروانه بهره‌برداری معادن، افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۳ پروانه بهره‌برداری صادر شده است که بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، شاهد تحقق ۹۳ درصدی این میزان بودیم. اشتغال‌زایی ایجاد شده بر اساس پروانه بهره‌برداری صادره در این مدت در بخش معدن نیز  ۷۱ نفر است.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، پیش‌بینی شده تا پایان امسال ۱۰۸ نفر اشتغال‌زایی در بخش معدن استان ایجاد شود، ادامه داد: در راستای راه‌اندازی مجدد معادن، سازمان صمت استان اقدام به رصد مشکلات معادن کرده و پس از بررسی توجیه اقتصادی معادن و قابلیت توسعه آن‌ها، با ارائه راهکارهایی از جمله ورود سرمایه‌گذار جدید به معدن، بازاریابی‌های جدید و رفع مشکل معارضان نسبت به فعال‌سازی این معادن اقدام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، تصریح کرد: بخش معدن به عنوان مهم‌ترین موتور محرکه و پیشران اقتصاد و توسعه‌یافتگی در کشورهای معدن‌خیز به شمار می‌رود. اساسی‌ترین محور در بخش معدن، سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‏‌های مورد نیاز تولید است و یکی از مهم‌ترین فرصت‌‏های موجود برای توسعه اقتصاد کشور، برنامه‌ریزی مدیریت در بخش معدن است.

فغفوری با اشاره به مشکلاتی که در رابطه با توسعه سینه کار، اکتشاف و معدن‌کاری در استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از جمله این موارد می‌توان به پوشش گیاهی گون در استان‌های شمال‌غرب کشور از جمله زنجان اشاره کرد که مصوبه قانونی داشته و مشکلاتی را برای معدن‌کاری در این استان ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان تا پایان امسال بخش معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان

علی موسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان پنبه کشت شده بود که امسال پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۲۰ هزار هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان گلستانی می‌توانند برای بذر از ارقامی چون گلستان، لطیف، تابان و حکمت استفاده کنند، افزود: امسال ۳۰۰ تن بذر ضد عفونی شده توسط دو شرکت که در استان مستقر هستند برای کشاورزان گلستانی در نظر گرفته شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه قیمت هر کیلو بذر پنبه ۶۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان قیمت بذر مبلغ ۲۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه توسط دولت و مابقی توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون ۹۰ تن بذر وارداتی به استان انتقال داده شده و در حال توزیع است.

موسی خانی با اشاره به اینکه کشت پنبه در استان بعد از برداشت نخود و باقالا آغاز شده است، اظهار کرد: کشاورزان گلستانی تا اواخر خرداد فرصت دارند نسبت به کشت پنبه اقدام کنند.

وی یادآور شد: در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت همایشی تحت عنوان توسعه کشت محصولات کم آب بر با محوریت پنبه در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088425

دیگر خبرها

  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی