Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی ایزدی با بیان اینکه برف و یخبندان اخیر، آسیبی به باغات مازندران به ویژه باغات مرکبات وارد نکرد؛ گفت: لطمات وارده جزیی بوده و به نحوی نبوده که عمومی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص خسارت احتمالی باغات استان در پی برف و یخبندان اخیر در مازندران، اظهار کرد: خوشبختانه برف و یخبندان اخیر، آسیبی به باغات استان به ویژه باغات مرکبات وارد نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تا این لحظه، گزارشی در خصوص آسیب به باغات و یا مرکبات باقیمانده بر روی درختان به ما گزارش نشده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: البته برف و یخبندان به صورت جزئی، لطماتی به گل‌های نرگس و برخی گلخانه‌های خیار به ویژه در شهرستان جویبار وارد کرده است و این لطمات در سطح استان به صورت عمومی نبوده است.

ایزدی ادامه داد: میزان سرما و برف به میزانی نبوده که منجر به تلخی میوه‌های رو درختی به ویژه مرکبات شود.

وی با اشاره به نزدیکی موسم هرس درختان، کاشت نهال، سم‌پاشی و کوددهی باغات، بیان کرد: به موقع انجام دادن هر یک از این موارد به باغداران کمک خواهد کرد تا تولید بیشتری داشته باشند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عنوان کرد: اکنون زمان مناسبی برای هرس درختان سیاه ریشه است اما برای درختان مرکبات باید باغداران کمی صبر کنند تا خطر سرما به کلی رفع شود و بهتر است از اواخر بهمن‌ماه، کار هرس باغات مرکبات را آغاز کنند.

ایزدی متذکر شد: باغداران، کوددادن شیمیایی باغان را به فروردین‌ماه موکول کنند، ولی اکنون برای کوددهی حیوانی زمان مناسبی است.

وی با بیان اینکه باغداران بیل زدن باغات را به اواخر بهمن و رفع سرما موکول کنند؛ یادآور شد: برای کاشت نهال سیاه ریشه، بهمن و اسفند زمان مناسبی است اما برای مرکبات توصیه می‌کنیم به دلیل سرما از اواخر بهمن‌ماه به بعد، کاشت نهال‌ها انجام شود.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برف و یخبندان کاشت نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟

کاربران فضای مجازی غرب مازندران متنی کوتاه با عنوان " فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی؛ قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر" منتشر و اعلام کردند ۴۰ اصله درخت قطور و پهن پیکر در اراضی روستای منجیر این بخش توسط افرادی ناشناس قطع شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در خصوص این خبر گفت: محل قطع این درختان در مستثنیات اشخاص در نزدیکی ساختمان اداره محیط زیست منطقه قرار داشت که پارسال با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده است.

عبدالله شمس با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد