Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:27:30 GMT

پیش بینی بورس تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۰۵۵۵

پیش بینی بورس تا پایان سال

یک کارشناس اقتصادی ضمن بیان اینکه آینده بازار سرمایه تا پایان سال جاری در همین وضعیت فعلی باقی می‌ماند، گفت: وضعیت بورس در سال آینده نیز به این بستگی دارد که بودجه تورمی، بسیار تورمی یا رکودی بسته شود یا خیر؟

به گزارش ایسنا، علی سعدوندی در صفحه شخصی اینستاگرام خود به صورت زنده به سوالات مخاطبان درباره وضعیت بازار سرمایه پاسخ داد و گفت: اگر اوراق سلف نفتی به صورت گسترده در بودجه سال آینده به تصویب برسد، شرایط خوبی در بازار  سرمایه نخواهیم داشت و در کوتاه مدت هم جلوی تورم گرفته می‌شود زیرا، نرخ ضمنی این اوراق بسیار بالا است اما در بلند مدت تورم برمی‌گردد و اتفاقات ناگواری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اوراق سلف نفتی نباشد و به منابع نفتی دسترسی داشته باشیم و این منابع وارد بازار داخل شود، قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند که در پی این امر سودآوری شرکت‌ها کم می‌شود و دولت می‌خواهد  قیمت ارز را به ۱۵ هزار تومان برساند و اگر تحریم‌ها برداشته شود، دولت می‌تواند نرخ ارز را به زیر ۱۵ هزار تومان برساند. 

وی افزود: در صورتی که تحریم‌ها کج دار مریز برداشته شود و نفت فروخته شود اما منابع نفتی دسترسی نباشد، منابع ارزی در داخل توزیع نمی‌شود و شرایط به سمتی می‌رود که به بهانه درآمدهای نفتی از پایه پولی استقراض می‌شود و در این شرایط در نیمه دوم سال آینده شرایط تورمی گسترده خواهیم داشت و بدین ترتیب بازار سرمایه در این زمان به دوران مثبت برمی‌گردد. 

این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: قیمت دلار اگر دسترسی به منابع ارزی ایجاد شود و تا زمان انتخابات می‌توانند قیمت دلار را کاهش دهند اما تاکنون کشور به منابع ارزی خود دسترسی نداشته است. آینده بازار سرمایه تا پایان سال جاری در همین وضعیت فعلی باقی می‌ماند و در سال آینده به این بستگی دارد که بودجه تورمی، بسیار تورمی یا رکودی بسته شود یا خیر ؟  

سعدوندی در ادامه درباره حداقل و حداکثر قیمت دلار در سال آینده گفت: حداقل قیمت این ارز ۱۲ هزار تومان و حداکثر آن معادل ۳۵ هزار تومان است. 

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت بورس وضعیت مناسبی نخواهد داشت، افزود: قیمت اوراق سلف نفتی به نرخ دلار بستگی دارد که ممکن است صعودی و سود بالایی داشته باشد اما برای کشور و بورس بسیار مضر خواهد بود.  

این تحلیلگر اقتصادی گفت: در شرایط تورمی سهام بانکی بسیار خوب و سودده است. سیاست انبساطی بایدن تا شش ماهه دیگر دوام نخواهد یافت و مشخص نیست بعد از این چه می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس اقتصاددان تورم بازار سرمایه هزار تومان سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟