Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@05:06:07 GMT

تقدیر از فعالان قرآن استان همدان در دهه فجر

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۰۶۹۶

تقدیر از فعالان قرآن استان همدان در دهه فجر

ایسنا/همدان مدیر بنیاد قرآن استان همدان گفت: به مناسبت دهه فجر برنامه ای حضوری برای تقدیر از فعالان قرآن استان و برگزاری حکمت های نهج البلاغه درنظر گرفته ایم.

محمدجواد صدیق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در روزهای کرونایی کلاس های نهج البلاغه، تفسیر و مسابقات به صورت مجازی برگزار می شود، اظهار کرد: البته بعضی از کلاس های آموزشی ما به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلاس نهج البلاغه هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری با تعداد محدود تشکیل می شود که برگزاری این کلاس ها به علاقمندی افراد بازمی گردد، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام کلاس های آموزشی، مسابقاتی به صورت سراسری برگزار می‌شود که در پایان به نفرات ممتاز جوایزی را اهدا می‌کنند.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با اشاره به طرح های اجرا شده در سال جاری مطرح کرد: پیگیر برگزاری جلسات حفظ قرآن، تفسیر و مسابقات نهج‌البلاغه که به صورت مرحله به مرحله انجام می شود، هستیم.

وی با بیان اینکه برای تفسیر موضوعات قرآن کریم کتابی تعریف شده است که جلد اول آن منتشر شده و جلد دوم آن هم به زودی منتشر خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس آموزشی قرآن را به صورت مجازی برگزار می کنیم که دارای ۹ دوره مقدماتی و تکمیلی است.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان ادامه داد: مفاهیم مقدماتی کلاس آموزشی قرآن شش جلد کتاب دارد که معروف به «استادوکیل» است و مفاهیم تکمیلی در سه جلد بعدی یعنی ۷، ۸ و ۹ تدریس می شود که شرکت کنندگان پس از اتمام هر دوره گواهی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به مناسب بودن وضعیت استان و شهرستان ها کلاس های آموزشی را به صورت حضوری در بنیاد قرآن و یا در مساجدی چون جامع و کولانج و امامزاده شاهزاده حسین(ع) برگزار می کنیم، یادآور شد: علاقمندان برای حضور در کلاس آموزشی قرآن می توانند به صورت حضوری به محل بنیاد قرآن مراجعه کنند یا تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قرآن کريم نهج البلاغه قرآن استان همدان صورت حضوری نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار

ایرج کریمی اظهار داشت: اعتبار تخصیص یافته در دولت سیزدهم به این مجموعه ۶۹۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص دریافت قیر رایگان جهت ایزوگام و آسفالت مدارس در چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان اعتبار جهت این کار به استان اختصاص داده شده است.

کریمی با اشاره به ۶۶ فضای آموزشی و ورزشی که از سوی این اداره‌کل تکمیل و تحویل شده است، اضافه کرد: پروژه‌های آموزشی در قالب ۲۲۵ باب کلاس درس هستند.

کریمی بیان داشت: پروژه‌های آموزشی و ورزشی که از سوی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تحویل شده است ۲۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا دارد و اعتبار هزینه شده برای آن بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان می‌باشد.

بیشتر بخوانید

تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس در چهارمحال و بختیاری، هزینه شده است.

کریمی گفت: تعداد ۱۰۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس و ۷۸ هزار مترمربع زیربنا در این استان در دست اجرا است، برای ساخت این واحد‌ها تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۱۰ پروژه با ۷۸۰ کلاس درس با اعتبار هزینه شده ۶۰ میلیارد تومان استانداردسازی گرمایشی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • امتیاز ویژه برای دانشجومعلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سر کلاس درس می‌روند