Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد پورقربان رئیس اندیشکده غرب شناسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری انتخابات آمریکا گفت: بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان انتقال قدرت در ایالات متحده آمریکا صورت پذیرفت و مستاجر جدید کاخ سفید مشخص شد. انتقال قدرتی که برای آمریکا در ابعاد داخلی و خارجی با هزینه های گزاف مادی و معنوی همراه بود و به نوعی چهره دیگری از آنچه در طی سالها برای جهانیان ساخته بودند  را در معرض دید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تحلیل های بسیاری از رویکرد جدید کاخ سفید در سیاست خارجی آن صورت پذیرفته است. اما این تحلیل ها تا چه حد درست بوده و تا چه میزان به واقعیت نزدیک است جای بررسی بیشتری دارد و باید منتظر ماند و دید که بایدن با چه ابزاری قصد تعامل و یا  تقابل با کشورهای دیگر را دارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: پیش فرض اعمال قدرت در سطح جهان، افزایش هژمونی بین المللی، همراه کردن متحدان بین المللی و منطقه ای و رویارویی با کشورهای مقابله کننده با اهداف آمریکا غیر قابل انکار است. اما اینکه برخی در داخل کشور منتظر تغییر در سیاست های اعلامی دولت جدید آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران هستند یا از جهل نشأت می گیرد و یا قصد فریب اذهان عمومی را دارند. 

پورقربان یادآور شد: با مرور تاریخ گذشته روسای جمهور ایالات متحده آمریکا به این واقعیت می‌رسیم که معمولاً ابزار اعمال قدرت و عداوت آنها تغییر کرده است و نه اصل دشمنی. جمهوری خواهان معمولاً از ابزار سخت و تهاجمی و دموکرات ها از ابزار نرم و غیر نظامی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و کشورهای در تقابل با خود بهره برده اند.

وی با بیان اینکه برخی مجددا به دنبال بزک کردن چهره مخدوش آمریکا هستند،گفت: اقدامات اخیر جو بایدن در لغو برخی دستورات ترامپ هم به نوعی بازی با افکار عمومی و تلطیف فضا و بهبود چهره مخدوش شده آمریکا در عرصه بین الملل است. حال باید دید با نزدیک شدن به انتخابات ۱۴۰۰ در ایران چه کسانی از بزک کردن چهره دشمن سود می‌برند و چه کسانی بقای سیاسی خود را در رنگ و لعاب زدن به پیکره فروپاشیده شیطان بزرگ می بینند. 

پورقربان اظهار داشت: در حوزه غرب شناسی بخشی از شناخت غرب مربوط به شناخت شاخه ها و یافتن ادامه خط فکری غرب در داخل کشور است که در حقیقت پیاده نظام دشمن را تشکیل می‌دهند و بدنه نفوذ در کشور را مدیریت و هدایت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا دانشگاه کاخ سفید بزک کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6092890

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • سکوت هالیوودی سلبریتی‌ها در اعتراضات آمریکا
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا: «از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم»
  • اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل