Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، احتمال تغییر در موضع‌گیری دولت آمریکا در قبال توافق صلح با طالبان، در سخنان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن، بارزتر از گذشته بود.

هرچند پیش از این آنتونی بلینکن وزیر خارجه جدید آمریکا نیز از ضرورت ارزیابی توافق صلح با طالبان سخن به میان آورده بود، اما آن‌گونه که سالیوان در گفتگوی تلفنی با حمدالله محب درمورد توافق صلح صحبت کرده است، به نظر می‌رسد که آمریکا در مورد پایبند نبودن طالبان به تعهداتش در قبال توافق صلح، شواهدی بیشتری نزد خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش سطح خشونت ها در افغانستان یکی از عواملی است که می تواند موجب تغییر دیدگاه آمریکا در خصوص توافق با طالبان شود. شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه خود نوشته که جیک سالیوان در گفتگوی تلفنی با حمدالله محب مشاور شورای امنیت افغانستان گفته است که دولت این کشور توافق صلح را بازنگری خواهد کرد.

سالیوان همچنان تاکید کرده است که بررسی تعهدات طالبان در قبال توافق صلح، از جمله کاهش خشونت در افغانستان و قطع رابطه با القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، در صدر بررسی‌های دولت آمریکا قرار خواهد گرفت.

ایندیپندنت می نویسد: دولت دونالد ترامپ برای اینکه بتواند در انتخابات سال ۲۰۲۰ دستاویزی برای ارائه داشته باشد، توافق صلح را بسیار عجولانه با گروه طالبان امضا کرد؛ هرچند این توافق پس از چندین نشست میان زلمای خلیلزاد و هیئت طالبان در قطر به ‌دست آمده، اما به‌ دلیل اینکه بستر سیاسی افغانستان مطالعه نشده و مهم‌تر از همه، دولت افغانستان در این توافقنامه جایگاهی نداشته است، می‌توان گفت که توافقی عجولانه است؛ این درحالی است که بیشتر مسئولیت‌های این توافقنامه متوجه دولت افغانستان است، از جمله آزادسازی پنج‌هزار زندانی طالب از زندان‌های دولت افغانستان.

با این حساب می‌توان گفت که دولت آمریکا از جانب دولت افغانستان این توافق را امضا کرده و مسئولیت اجرایی آن بر دوش دولت افغانستان افتاده است.

کد خبر 5130241

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا مذاکرات صلح افغانستان طالبان ایالات متحده امریکا عراق جو بایدن دونالد ترامپ بغداد رژیم صهیونیستی سوریه روسیه فلسطین عربستان سعودی ویروس کرونا ایران آلکسی ناوالنی داعش دولت افغانستان توافق صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!