Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران با اشاره به عملکرد این معاونت گفت: باید نظارت وجود داشته باشد تا مجموعه برپا و پویا عمل کند تا از مسیر قانون، انصاف و عدالت منحرف نشده و دچار ضعف و روزمرگی نشود. خبرگزاری میزان - علی اصغر حیدرنژاد، معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران در جلسه شورای معاونین دادگستری تهران به بیان عملکرد معاونت نظارت و بازرسی پرداخت و گفت: یکی از ضرورت‌های حفظ سلامت در هر نهاد، مجموعه و سازمان موضوع نظارت و بازرسی است و بدون وجود آن انتظار موفقیت از نهاد یا سازمان متولی امر حاکمیتی توقع به جایی نخواهد بود که در اهداف تعیین شده طی طریق کند و یا از اهداف قانونی اش منحرف نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران افزود: باید نظارت وجود داشته باشد تا مجموعه برپا و پویا عمل کند تا از مسیر قانون، انصاف و عدالت منحرف نشده و دچار ضعف و روزمرگی نشود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت نظارت و بازرسی در دادگستری استان تهران به عنوان چشم و گوش مدیریت استان تهران و بازوی نظارتی ریاست کل محسوب می‌شود و منظور از تأسیس آن ایجاد شناخت جهت حفظ سلامت دستگاه و پایش دقیق مجموعه، پرسنل و جلوگیری از انحراف تأسیس شده و به موجب ماده ۲۸ آیین نامه نحوه نظارت و بازرسی موضوع ماده ۱۲ قانون نظارت بر رفتار قضات انجام وظیفه می‌کند.   بیشتر بخوانید: بازدید معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین حیدرنژاد با بیان اینکه در بازرسی‌ها تأکید بر شناخت نقاط قوت و ضعف همکاران قضایی و مجموعه داریم، گفت: ۸۳۸ مورد پیگیری عریضه‌های مردمی واصله از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، ۱۵۳ مورد اعلام پاسخ به دفتر ارتباطات پس از پیگیری و وصول پاسخ، ۱۵۸ مورد مطالبه گزارش از واحد‌های قضایی در خصوص پرونده‌های جریانی تحت رسیدگی، ۳۴۰ مورد پیگیری مکاتبات صورت گرفته در مورد عریضه مردمی و گزارشات در ۹ ماهه‌ی ابتدای سال جاری بخشی از اقدامات انجام شده توسط این معاونت محسوب می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی رئیس کل دادگستری استان تهران نتایج و بازخورد بازرسی و نظارت‌ها را موثر ارزیابی کرد و رفع پاره‌ای از مسائل و مشکلات از جمله عدالت در ارجاع پرونده‌های قضایی به شعبات، رفع کمبود امکانات و تجهیزات و همچنین جابجایی فیزیکی بعضی از ساختمان‌های نامناسب در نواحی قضایی را جزء ضرورت‌ها و نیاز‌های اجرایی دانست.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری تهران نظارت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری تهران نظارت معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ابوالفضل نیکوکار، ‬ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و … شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

کد خبر 6089662

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز