Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با حمایت از بخش ویژه تئاتر خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با عنوان «سرباز انقلاب»، با این رویداد همکاری می کند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره همکاری و حضور این مرکز در برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر گفت: هنر تئاتر اهمیت به سزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۱۳۸۴ یعنی زمان شکل گیری اداره هنر‌های نمایشی بنیاد تا کنون هنر نمایش به خصوص تئاتر خیابانی با در نظر گرفتن ویژگی‌های منحصر بفردی که به جهت اجرا و نوع ارتباط با مخاطب دارد همواره مورد توجه این اداره کل بوده و در برنامه‌های سالانه و فصلی اداره هنر‌های نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش به سزایی بر عهده داشته است.

وی توضیح داد: با در نظر گرفتن برنامه‌های مصوب سالانه اداره کل امور هنری بنیاد شهید و همچنین با هماهنگی و موافقت جناب آقای حسین مسافرآستانه دبیر محترم سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، طرح اجرای بخش ویژه‌ای با محوریت موضوع شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت در فراخوان جشنواره تئاتر فجر طراحی و تهیه شد. طبق هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد این بخش نیز طبق روال سایر بخش‌های جشنواره تئاتر فجر زیر نظر مستقیم دبیر جشنواره و با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شود.

حسینی در پایان ضمن قدردانی و تشکر از استقبال قابل توجه هنرمندان تئاتر خیابانی برای حضور در این بخش و ارسال آثار به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: تولید و عرضه تئاتر خیابانی با موضوع مطرح شده کار سخت و دشواری است که به لطف خدا هنرمندان سخت کوش و ارزشمند تئاتر کشور با تعهد و تلاش بسیار آثار ارزشمندی را برای این بخش تداراک دیده اند.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ۱۱ الی ۲۰ بهمن سال جاری به دبیری حسین مسافر آستانه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اداره کل هنرهای نمایشی جشنواره تئاتر فجر بنیاد شهید سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بنیاد شهید و امور ایثارگران تئاتر خیابانی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» در احکامی جداگانه اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه های مسجد» منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: «با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم، امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.»

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093454

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳