Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای پویش جهانی «نه به جنگ یمن»، کمیته برگزارکننده راهپیمایی‌ها در یمن خواستار برگزاری تظاهرات در صنعاء پایتخت این کشور علیه جنایات آمریکا شده است.

 به نقل از وبگاه «جنبش انصارالله»، کمیته برگزار کننده راهپیمایی‌ها در یمن از مردم این کشور خواست تا در تظاهرات امروز (دوشنبه) در صنعاء حضور گسترده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات با عنوان «محاصره و تجاوازت آمریکا علیه یمن، جنایت تروریستی است»، در پایتخت یمن برگزار خواهد شد.

این فراخوان در راستای پویش جهانی «نه به جنگ یمن» که قرار است از امروز آغاز به کار کند، صادر شده است.

«جرمی کوربین» رهبر پیشین حزب «کارگر» انگلیس در بیانیه‎ای بر توقف جنگ در یمن تأکید کرده و گفت که یک پویش جهانی برای توقف جنگ شش ساله در این کشور در شبکه اجتماعی توئیتر راه‌اندازی می‌کند.

کوربین در توئیتی نوشت: شرایط در یمن در حال حاضر به گونه‌ای است که وخیم‌ترین فاجعه انسانی در جهان را تجربه می‌کند و بمب‌های ساخت انگلیس مسؤول کشته شدن هزاران نفر است.

رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس از تمام افرادی که مسأله یمن برایشان مهم است، خواست تا به این پویش بپیوندند؛ پویشی که قرار است، از امروز (25ژانویه /۶ بهمن) با عنوان «جهان به جنگ وحشیانه علیه یمن، نه می‌گوید» راه‌اندازی شود.

در این بیانیه تاکید شده است که هدف اصلی برگزار کنندگان این پویش، مجبور کردن «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به عملی کردن وعده‌های خود درباره یمن و توقف جنگ این کشور است.

همزمان با راه اندازی این پویش جهانی، بیش از سیصد سازمان بین‌المللی در بیانیه‌ای خواستار مداخله فوری جامعه جهانی جهت پایان دادن به جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن شدند.

مردم و سازمان‌های مختلف سراسر جهان اعم از آمریکا، انگلیس، یمن، استرالیا، بنگلادش، کانادا، شیلی، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و سوئیس خواستار پایان جنگ یمن شده و بر همبستگی خود با ملت این کشور تأکید کردند.

علاوه بر این بیانیه ،۲۲ گروه امدادی مستقر در یمن هم  از بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا خواستند تا انصارالله را از فهرست تروریستی خارج کند، زیرا این امر می‌تواند جان میلیون‌ها انسان در یمن را در معرض خطر قرار دهد.

گروه‌های امدادی از جمله گروه‌های (Mercy Corps, Oxfam and Save the Children) در بیانیه‌ای اعلام کردند که قرارگرفتن نام انصارالله در لیست تروریستی درست در زمانی صورت می‌گیرد که قحطی تهدید واقعی برای کشوری است که به دنبال شش سال درگیری ویران شده و باید فورا این تصمیم لغو شود. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پویش جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم».

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود».

وی ادامه داد: «هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر شد».

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم».

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نقض تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

کد خبر 6092623

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • بیانیه جدید گردان‌های قسام درباره دلیل عدم آزادی اسیر آمریکایی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • مرد آمریکایی شرکت کننده در تظاهرات همبستگی با غزه مسلمان شد+ فیلم