Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رنجبر نیاول در این جلسه اظهار داشت:ساماندهی سردهنه های آب کشاورزی باید در دستور کار مسئوولان دست اندر کار این حوزه قرار بگیرد تا کشاورزان در فصل کشاورزی دچار مشکل نشوند.

وی با تأکید بر این نکته که باید آب منطقه ای هرسال حداقل یکی از سر دهنه کانالهای  آب کشاورزی را از حالت سنتی  به شکل مدرن ساماندهی کند افزود: باید ساماندهی رودخانه های کیارود،شلمانرود و جورکاسر هرچه سریع تر انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شالیکاران هر روستا نسبت به تعیین آب گذاران زمین های کشاورزی اقدام کنند تصریح کرد:مسئولان جهاد کشاورزی و شالیکاران نیز اقدام لازم برای لایروبی انهار کشاورزی را مدنظر قرار دهند تا در موقع بحران و تنش آبی با مشکل مواجه نشوند چنانکه در سال گذشته در روستای چمنستان املش به علت همین مشکل ،کشاورزان شالیکار دچار بحران شده بودند.

رنجبر در ادامه سخنانش گفت:مسئولان جهادکشاورزی و آبیاری و شالیکاران پیش از آغاز فصل زارعی ایستگاههای پمپاژ آب و چاههای آب کشاورزی را بررسی و در صورت وجود نقص نسبت به رفع به موقع آنها اقدام کنند تا بعد با مشکل مواجه نشوند.

عبدالله زاد مسئوول حفاظت از منابع آب جهاد کشاورزی شهرستان املش گفت:برای مدیریت منابع آب کشاورزی شهرستان املش امسال ۴۹۰ میلیون تومان اعتبار داریم که باید برای اجرای ۴ پروژه  شامل حفر یک حلقه چاه در روستای چمنستان،پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران،ساماندهی رودخانه ها  هزینه شود.

اهدای ۶۵ بسته کمک معیشتی به نیازمندان املش 

رییس کمیته امداد املش از اهدای ۶۵ بسته سبد کالای خوراکی هریک به ارزش ۲۵۰ هزار تومان بین خانواده های نیازمند املشی توزیع شد.

حسین ملکی اظهار داشت:به همت مرکز نیکوکاری مسجد امام حسین میان محله املش و خیرین محلی ۶۵ بسته سبد کالا شامل:چای، روغن، قند ، مایع ظرفشویی، سویا،ماکارونی،رب گوجه و پودرلباسشویی هریک به ارزش ۲۵۰ هزار تومان در مجموع ۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جمع آوری و بین خانواده های نیازمند شناسایی شده شهر املش توزیع شد.

شهرستان املش با ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع شالیکاری ، با ۲ بخش مرکزی و رانکوه و ۴۴ هزار نفر جمعیت در۷۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها آبیاری گیلان املش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبیاری گیلان املش آبیاری گیلان املش اخبار کنکور آب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک

فرماندار آبیک از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد. - اخبار استانها -

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت