Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، آمارهای موجود حاکی از آن است که به خاطر کاهش قابل توجه قیمت نفت در بازار جهانی در سایه شیوع ویروس کرونا شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی فعالیت‌های اکتشافی خود برای پیدا کردن منابع جدید سوخت‌های فسیلی را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

آمارهای مؤسسه ریستاد انرژی حاکی از آن است که دریافت مجوز برای انجام فعالیت‌های اکتشافی ساحلی و فراساحلی توسط 5 شرکت نفتی و گازی اصلی در غرب به کمترین میزان در 5 سال گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالزور شنوا، کارشناس ریستاد انرژی می‌‌گوید: در سال گذشته شرکت‌هایی نظیر اگزون موبیل آمریکا ، توتال فرانسه و رویال دات‌شل هلندی انگلیسی دست به کاهش قابل توجه هزینه‌های خود به خاطر بحران کرونا زده و این مسأله به کاهش اقدام آنها برای دریافت مجوز اکتشاف میادین جدید منجر شده است.

از 5 شرکت نفتی و گازی بزرگ غربی شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس با فاصله زیادی بیشترین کاهش فعالیت‌های اکتشافی را نسبت به دیگر شرکت‌ها در سال 2020 داشته است.

برنارد لونی که در ماه فوریه گذشته مدیریت بریتیش پترولیوم را به عهده گرفت از برنامه خود برای کاهش 40 درصدی مقابل یک میلیون بشکه‌ای روزانه تولید نفت این شرکت تا سال 2030 خبر داد.

طی ماه‌های گذشته شرکت بریتیش پترولیوم تیم اکتشاف میادین نفتی خود را کوچک کرده است. روند اکتشاف میادین نفتی و گازی جدید توسط شرکت‌ها به اینگونه است که آنها نخست اقدام به دریافت مجوز برای اکتشاف می‌کنند و پس از پیدا کردن یک میدان نفتی یا گازی نسبتاً بزرگ درباره اینکه استخراج از آن را آغاز کنند یا خیر، تصمیم‌گیری می‌کنند.این فرآیند پر هزینه بوده و ممکن است سال‌ها به طول بینجامد.

کارشناسان بر این باورند که کاهش قابل توجه فعالیت‌های اکتشافی می‌تواند به کمبود عرضه نفت به بازار جهانی در سال‌های 2025 تا 2030 منجر شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت نفت فعالیت های اکتشافی نفتی و گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد