Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا پاکدل می‌گوید کمیته انضباطی فدراسیون هندبال براساس گزارش‌ها، مستندات و بررسی فیلم بازی فرازبام و فولاد به این نتیجه رسیده که هماهنگی منفی بین بازیکنان دو تیم رخ داده است.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در خصوص اعلام آرای کمیته انضباطی که برای شائبه تبانی تساوی دو تیم فرازبام و فولاد صادر شد، گفت: اعلام آرای کمیته انضباطی چند هفته‌ای طول کشید و جلسات مختلفی هم برای این منظور تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت‌ها روی این پرونده وقت گذاشته شد و نمایندگان حقوقی و بازرسان وزارت ورزش، مسئولان امور مشترک فدراسیون‌ها، افراد صاحب نظر و شناخته شده حقوق بین‌الملل ورزشی حضور داشتند که از نظرات آن‌ها استفاده کردیم. در نهایت کمیته انضباطی به این نتیجه رسید که این رای را صادر کند.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: مقوله تبانی شرایط خاص خود را دارد. تبانی جنبه حقوقی و تعریف خاصی دارد. کمیته انضباطی به این نتیجه رسید که هماهنگی منفی بین برخی از بازیکنان دو تیم اتفاق افتاده است. در این شرایط باشگاه از اتهام تبانی مبرا شد. بر همین اساس هم این آرا صادر شد. به هر شکل به این دلیل که روح جوانمردی در ورزش و اخلاق مداری باید رعایت می‌شد و چون این اتفاق در سرنوشت تیم زغال سنگ هم تاثیر داشت کمیته انضباطی حکم داد که به جای ۳ تیم ۴ تیم از هر گروه صعود کنند.

وی گفت: آیین نامه هم مشخص کرده برای موارد خاصی که برای آن بندی در نظر گرفته نشده نظر کمیته انضباطی تعیین کننده خواهد بود. این هم جزو همان موارد خاص بود. آرای کمیته انضباطی هم براساس نظرات خبرگان ورزشی و کارشناس اهل فن داده شد.  فیلم بارها بازبینی و بر اساس آن، نتیجه‌گیری شد.

پاکدل در خصوص این سوال که آیا اثبات شده که بازیکنان هماهنگی کرده‌اند گفت: در کمیته انضباطی من تنها که نیستم، کارشناسان و افرادی که در هندبال سابقه و جایگاهی داشتند گزارشی تهیه و نظراتشان را اعلام کردند. در نظرات برخی اسامی و مواردی عنوان شده است. فیلم کامل و تکه‌هایی از آن را هم در بارها در کمیته انضباطی دیدند و کارشناسان در نهایت این تصمیمات را گرفتند.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا از این دست اتفاقات افتاده که بلافاصله در شب مسابقه تعدادی از بازیکنان محروم و دو تیم حذف شدند یا گاهی اتفاق افتاده که تیم‌ها مبرا شدند و امتیاز بازی حفظ شده اما بازیکنان به دلیل هماهنگی‌ها محروم شده‌اند. این نظر و تصمیم را کمیته انضباطی بر اساس مشاهدات عینی داده است.

پاکدل در خصوص مدارکی که برای هماهنگی یا تبانی وجود دارد گفت: بر اساس مشاهدات عینی حکم صادر شده است. اگر بازی را ببینید متوجه خواهید شد. هر فردی براساس کاری که انجام داده حکم گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خصومت شخصی با صمصامی صحت دارد یا خیر گفت: خیر! این حرف‌های پوپولیستی است. من چه خصومت شخصی با بازیکنان می‌توانم داشته باشم؟

وی در خصوص این سوال که آیا در این قضیه نظر افراد سیاسی نقش داشته است گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد. ممکن است مسئولان آن شهر پیگیری‌هایی را انجام داده باشند اما اینکه ما بخواهیم تحت تاثیر حرف کسی قرار گرفته باشیم یا فردی ورود کرده باشد که در رای اثر بگذارد به هیچ عنوان صحت ندارد. در واقع رایی که صادر شده با حضور مسئولان وزارت ورزش بوده و کلی هم بحث و بررسی شده است.

وی در خصوص اینکه آیا رفاقت صمصامی و حیدرپور دلیل این هماهنگی عنوان شده گفت: خیر! اصلا این موضوع وجود ندارد. بر اساس گزارش‌ها و مستندات و بررسی فیلم این احکام صادر شده است.

پاکدل در پایان گفت: یکی از رسالت‌های مهم ما اخلاق مداری، جوانمردی و ترویج اصول بازی جوانمردانه است. ما باید تلاش کنیم تا این‌ها را بر ورزش حاکم کنیم برای همین اینقدر روی این پرونده زمان گذاشتیم. از این پس هم مطمئن باشید این اتفاق را شاهد خواهیم بود. در مسابقات دسته یک هم شرایطی پیش آمد که دیدیم حقی از تیم خرم آباد ضایع شده، البته به دلیل اقدام ناخواسته تیم یزد بود اما مجبورشدیم تیم خرم آباد را نیز به مرحله نهایی مسابقات دسته یک اضافه کنیم.

به گزارش ایسنا، حدود دو هفته قبل در جریان دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان د تیم فرازبام و فولاد به تساوی رسیدند. چون تیم زغال سنگ طبس با این تساوی از صعود به دور بعد بازماند به این تساوی اعتراض و مدعی شد تبانی رخ داده است. آرای کمیته انضباطی فدراسیون هندبال دو هفته بعد برای این موضوع اعلام شد که بر اساس آن مهرداد صمصامی از تیم فرازبام ۶ ماه محرومیت قطعی و ۲۵ میلیون تومان جریمه شد. مجتبی حیدر پور از تیم فولاد به سه ماه محرومیت تعلیقی و ۵ میلیون جزای نقدی محکوم شد. امیر احمدی بازیکن فرازبام نیز به ۶ ماه محرومیت تعلیقی و ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. به هر دو باشگاه فرازبام و فولاد سپاهان تذکر کتبی داده شد و به جای ۳ تیم از هر گروه ۴ تیم به دور بعد صعود کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیگ برتر هندبال آرای کمیته انضباطی فدراسیون هندبال فرازبام و فولاد بر اساس صادر شد دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس

گویا جریمه عبدالله ویسی از سوی سازمان لیگ انجام شده است!

طرفداری | سازمان لیگ در حالی حکم بر جریمه دو میلیارد تومانی سرمربی فولاد خوزستان داده است که جزو ارکان قضایی فوتبال نیست تا اساسنامه فدراسیون فوتبال و استقلال ارکان قضایی این فدراسیون زیر سؤال برود.

به نقل از تسنیم، سازمان لیگ فوتبال ایران دیروز (یکشنبه - 16 اردیبهشت ماه سال جاری) خبر از جریمه دو میلیاردی عبدالله ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی خبر داد. این در حالی است که آرای انضباطی در فوتبال باید توسط ارکان قضایی آن (کمیته‌های انضباطی، استیناف و اخلاق) اعلام شود. ماده پنج مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال و ماده 61 اساسنامه فدراسیون فوتبال تعریف رکن قضایی را مشخص کردند. با این اوصاف سازمان لیگ با نقض اساسنامه فدراسیون فوتبال، مرتکب امری غیرقانونی شده است. 

جریمه میلیاردی سرمربی فولاد در حالی توسط سازمان لیگ اعلام شد که با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بود ویسی بعد از بازی مقابل تراکتور در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، در جلسه کمیته انضباطی حاضر شود. سازمان لیگ تأکید کرده است که «مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود، وگرنه ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است».

برای پیگیری همین قضیه خبرنگار تسنیم با حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی فدراسیون تماس گرفت. وی در پاسخ به سؤال تسنیم که آیا حکم مذکور ارتباطی با کمیته انضباطی دارد، تصریح کرد:

احکام کمیته انضباطی از طریق سایت فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود.

اگر چه پاسخ کوتاه و کلی بود، اما کاملاً مشخص است که حکم مذکور زیر نظر هیچکدام از مراجع قضایی فدراسیون فوتبال صادر نشده است، وگرنه نام آن مرجع قضایی در متن خبر منتشر می‌شد. در چنین حالتی استقلال ارکان قضایی فدراسیون فوتبال زیر سؤال رفته است تا رعایت ماده شش مقررات انضباطی فدراسیون توسط سازمان برگزاری مسابقات فوتبال با علامت سؤال روبه‌رو شود.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • بازیکنان استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی فراخوانده شدند
  • احضار دو بازیکن استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی
  • دو بازیکن استقلال و ذوب آهن به کمیته انضباطی فراخوانده شدند
  • کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس
  • ۴.۵میلیارد درآمد فدراسیون از جریمه در ۱۷روز
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • پیام پر از طعنه و تذکر سپاهان به کمیته انضباطی
  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار سپاهان
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • احضار مجدد مدیران سپاهان و پرسپولیس به کمیته انضباطی