Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:38:44 GMT

تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان گناوه فراهم شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۲۱۳۵

تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان گناوه فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در دیدار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه یکی‌از مهمترین مباحث امروز کشور که مطالبه جدی مقام معظم رهبری نیز محسوب می‌شود بحث رشد جمعیت است اظهار داشت: این دغدغه رهبری به دلیل این است که جمعیت کشور در حال پیر شدن است.

امام جمعه افزود: باید در زمینه فرزند آوری در جامعه فرهنگ سازی شود و زوجین به این امر تشویق شوند که این امر نیاز به همکاری همه خانواده‌ها و مسئولان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای تبلیغ و فرهنگ سازی در زمینه فرزند آوری و افزایش جمعیت باید تشویق جوانان به ازدواج و فراهم کردن تسهیلات ازدواج آسان همچنین کاهش سخت گیری خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر آمار طلاق در جامعه ما بالاست که این آمار برای آینده کشور نگران کننده است و به وضعیت جمعیتی آسیب جدی وارد می‌کند.

وی ابراز داشت: فراهم نبودن زمینه ازدواج برای جوانان، عدم وجود امکانات، وضعیت اقتصادی خانواده‌ها و تربیت فرزندان از جمله دغدغه‌هایی است که دست به دست هم داده تا مردم کمتر به فرزند آوری توجه کنند.

وی گفت: مسئولان باید تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان را فراهم کنند و جوانان را به سمت ازدواج و تشکیل خانواده تشویق کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: خانواده‌ها نیز در زمینه ازدواج جوانان سخت گیری ها را کنار بگذارند و به ازدواج جوانان کمک کنند تا زمینه ازدواج آسان جوانان و تشکیل خانواده فراهم شود.

اسکندر پا سالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در دیدار با اشاره به برنامه‌های این سازمان و با تقدیر از همراهی، رهنمودها و راهنمایی‌های امام جمعه گناوه در اجرای سیاست‌های و برنامه‌های ثبت احوال گفت: هدف همه ما خدمت رسانی مناسب و هر چه بهتر به هموطنان است و در حل مشکلات مردم و ارائه خدمات مناسب به آنها از همه توان خود استفاده می‌کنیم.

کد خبر 5130352

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گناوه ثبت احوال ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز دهه فجر گرگان بوشهر کرمانشاه شیوع کرونا قوه قضاییه شهرستان کرج شهرکرد عکس استانها ازدواج جوانان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح سه شنبه در حاشیه نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش، با تأکید بر اهمیت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای ازدواج آسان در جامعه افزود: مهریه‌های سبک علاوه بر تسهیل در امر ازدواج جوانان سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اقدامات ارزشمند طوایف شهرستان مبنی بر حذف طلا و جواهرات باید در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: مباحث فرهنگ سازی تسهیل در ازدواج، تربیت خانواده‌ها، انجام کارهای عام المنفعه، بهره گیری از ظرفیت‌های خیران، برجسته سازی اقدامات بشردوستانه و اولویت قراردادن به مقوله‌های آموزش و بهداشت باید به عنوان شاخص و برنامه اولویت دار دیده شود.

وی اظهار کرد: کمک به تحقق شعار سال و بهره گرفتن از ظرفیت‌های منطقه برای رونق تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز مهم جامعه بوده که ضرورت دارد از سوی مسؤولان دستگاه‌های مختلف در دستور کار باشد.

شایان ذکر است سایر اعضای این جلسه در ادامه در خصوص مباحث مختلف جهش تولید با مشارکت مردم، ازدواج آسان و غیره به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این نشست مقرر شد تا با حضور علما، نخبگان و معتمدان شاخص شهرستان خاش برای رفع و یا کاهش مشکلات ازدواج و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و نیز جهش تولید با مشارکت مردم و چگونگی حمایت‌های دولتی از سرمایه‌گذاران بومی و جذب خیران برای انجام کارهای عام المنفعه و نیز مشارکت برای اجرای پروژه‌های آموزشی و بهداشتی بر حسب نیاز منطقه تدابیر لازم اتخاذ شود.

کد خبر 6098894

دیگر خبرها

  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند