Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی حمزه‌لوییان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۰ واحد صنفی شامل تعداد ۵ جایگاه سوخت، ۲ دفتر پیشخوان دولت و چند واحد تولیدی و صنعتی، فروشگاه پوشاک و لوازم خانگی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی مهر و موم شد.
وی اظهار داشت :واحدهای تولیدی و صنعتی از ابتدا از مهمترین اولویت‌های حوزه بازرسی و نظارت بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان اراک بوده اند که با شیوع ویروس کرونا، نظارت بر آنها تشدید نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
کارشناس مسئول واحد بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: حوزه نظارتی واحد بهداشت حرفه‌ای، هفت هزار و ۵۰۰ واحد در سطح شهرستان اراک و روستاهای تابعه بود که با شیوع ویروس کرونا به ۲۰هزار واحد رسید.
حمزه‌لوییان توضیح داد: این واحد مسئول انجام معاینات دوره‌ای کارگران و شناسایی عوامل تهدید کننده سلامت مثل صدا، روشنایی‌های نامناسب، ارتعاش، شرایط جوی و عوامل شیمیایی مصرفی در محیط کار، شرایط جسمی وروحی کارگران، شیوه حمل بار و ارزیابی محیط کار بود که پس از شیوع کرونا حجم کاری واحد  آن گسترده‌تر شد و بسیاری از واحدهای تولیدی و اماکن تفریحی، رستورانها و حمل و نقل عمومی زیر مجموعه آن قرار گرفتند.
وی مقابله و کنترل بیماری کووید۱۹ در مراکز تولیدی را از مهمترین اولویتهای واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان اراک عنوان کرد و گفت: شیوع این بیماری در واحدهای تولیدی علاوه بر تهدید سلامت کارگران و خانواده‌ها، منجر به فلج شدن تولید نیز می‌شد به همین دلیل مسائل بهداشتی آنها با حساسیت خاصی دنبال شد

وی اظهار داشت : ۱۶ بازرس هم اکنون در این واحد فعالیت دارند که با توجه به شیوع ویروس کرونا، مجوز جذب سه نفر دیگر برای آن  صادر شده است.
کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای  مرکز بهداشت شهرستان  اراک در خصوص آلایندگی هوای این شهر نیز گفت : میزان آلایندگی واحدهای تولیدی باید بر اساس یک پیمایش و  ارزیابی های دقیق علمی صورت گیرد تا منشاء آلودگی و میران تاثیرگذاری هر کدام از عوامل شناسایی شود و انگشت اتهام تنها به سمت عامل خاصی نباشد.
 حمزه لوییان ادامه داد : سنجش میزان آلایندگی هوا  مستلزم بکارگیری نیروهای متخصص و با توان علمی بالا و اختصاص اعتبار مالی ویژه است تا این معمای چند مجهولی پس از چندین سال حل شود.
وی افزود: رفع آلودگی هوا در کشور و به تبع آن در استان نیازمند هماهنگی و تعامل همه جانبه دستگاه‌های اجرایی ذیربط است و تازمانی که این امر محقق نشود مردم نمی‌توانند از نعمت هوای پاک برخوردار شوند.
وی یادآور شد : دانشگاه علوم پزشکی اراک در حال انجام یک طرح تحقیقاتی است که علاوه بر هوا، میزان آلودگی خاک را نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد.
وی اظهار داشت : واحد بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان اراک در خصوص فعالیت واحدهای تولیدی کوچک با تعامل و همکاری محیط زیست ورود می‌کند و در صورت لزوم، اخطار و  تذکرات لازم به صاحبان این واحدها داده می شود تا نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

بازرسان بهداشت محیط در مراکز بهداشتی درمانی و پایگاههای بهداشتی بطور مستقل و یا با همکاری بهورز در خانه های بهداشت با تنظیم فرمهای آیین نامه مربوطه ومطابق قانونی به نام (اصلاحیه ماده۱۳) نسبت به بازدید از اماکن و مراکز مرتبط اقدام می‌نمایند. در این بازدیدها در صورت وجود نقص بسته به میزان نواقص مهلت ۱۵ الی ۶۰ روزه جهت رفع آنها تعیین  می‌شود ...

بعد از سپری شدن مهلت مقرر، بازدید مجدد صورت گرفته و در صورت عدم رفع نواقص بازرس، به طور کتبی پیشنهاد تعطیلی محل کسب مورد نظر را نوشته و با موافقت مسئول مرکز بهداشتی درمانی، اخطاریه تعطیلی ۲۴ یا ۴۸ ساعته را به متصدی متخلف تحویل می‌دهد. بعد از اتمام مهلت مقرر، محل کسب مورد نظر با حضور نماینده انتظامی و با تنظیم صورتجلسه لاک و مهر می‌شود. بازگشایی محل کسب تعطیل شده بعد از درخواست کتبی متصدی برای رفع نواقص و موافقت رئیس مرکز با تنظیم صورت جلسه صورت می‌گیرد. متصدی در حین بهسازی، حق ارائه خدمت و عرضه مواد غذایی به مشتری را ندارد. شروع فعالیت مجدد متصدی منوط به تایید بازرس بهداشت محیط و صدور مجوز بهره‌برداری کتبی از مرکز مربوطه  است.

برچسب‌ها بهداشت محیط کار ویروس کرونا اراک استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت محیط کار ویروس کرونا اراک بهداشت محیط کار ویروس کرونا اراک استان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور واحد بهداشت حرفه ای واحدهای تولیدی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد

جودکی بیان کرد: با بازرسی‌های مستمری کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و پیگیری گزارشات بهداشتی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود یک کارگاه تولید همبرگر غیرمجاز در شهرک صنعتی نظرآباد کشف شد. 
 
وی ادامه داد: این مرکز با مواد اولیه غیرمجاز از جمله ضایعات گوشت نامناسب در شرایط غیربهداشتی به تولید همبرگر اقدام می‌کرد که پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد. 
 
جودکی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط در این مرکز بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه و محصول همبرگر آماده توزیع غیربهداشتی کشف و ضبط کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند