Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:19:44 GMT

رقم هزینه معیشت کارگران امروز مشخص می شود؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۲۴۴۳

رقم هزینه معیشت کارگران امروز مشخص می شود؟

سومین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار در حالی امروز در وزارت کار تشکیل می شود که قرار است هزینه های سبد معیشت کارگران مطابق نرخ تورم اعلامی مرکز آمار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا،  نهم دی ماه بود که نخستین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد؛ جلسه ای که در آن با ارائه گزارش ۷۵ صفحه ای از اقلام سبد معیشت کارگران، پیشنهاد مزد منطقه ای کارفرمایان رد شد و با درخواست گروه کارگری از نماینده مرکز آمار به منظور ارائه گزارش کاملی از اقلام مصرفی سبد معیشت خانوارهای کارگری و مقایسه درصد افزایش قیمتها نسبت به سال گذشته دعوت به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه دوم کمیته دستمزد در حالی برگزار شد که نماینده مرکز آمار حضور نداشت و ناصر چمنی نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت وگو با ایسنا،  اعلام کرد در این جلسه مقرر شد نماینده مرکز آمار اطلاعات ۱۰ ماهه سال را جمع آوری و دقیق ترین گزارش از هزینه های سبد معیشت خانوار را به کمیته دستمزد ارائه دهد.

به گفته وی به دلیل آنکه در شرایط حاضر قیمتها لحظه به لحظه در حال تغییر است، تصمیم بر آن شد که مرکز آمار ایران گزارش کامل و جامعی از هزینه های ۱۰ ماه گذشته ارائه دهد که هم به پیش بینی تورم نزدیکتر باشد و هم از این طریق بتوانیم هزینه سبد معیشت کارگران را بهتر مشخص کنیم.

کمیته دستمزد سومین جلسه خود را امروز در وزارت کار برگزار می کند و طبق گفته نمایندگان کارگری مطابق تورم اعلامی مرکز آمار و نرخ تورم سالانه در پایان دی ماه هزینه های سبد معیشت خانوارهای کارگری بررسی خواهد شد.

پیش از این نمایندگان کارفرمایی بر منطقه ای شدن دستمزد ۱۴۰۰ کارگران تاکید داشتند که مورد مخالفت نمایندگان کارگری قرار گرفت و به دلیل آنچه عدم فراهم شدن زیرساختها و لزوم انجام کار پژوهشی در این خصوص اعلام شد از دستور کار کمیته دستمزد شورای عالی کار خارج شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارگران مركز آمار سبد معیشت حقوق و دستمزد شورای عالی کار کارفرمایان دستمزد منطقه ای نرخ تورم کمک معیشتی دستمزد 1400 كارفرما شورای عالی کار معیشت کارگران کمیته دستمزد مرکز آمار سبد معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه تلاش دولت این است که به شیوه‌های گوناگون در حوزه معیشت، بهداشت و درمان و مسکن رضایت کارگران جلب شود.

به گزارش دانشجو، او گفت: همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.

او افزود: شورای عالی کار فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ این شورا یکی از وظایفی که دارد تعیین حداقل دستمزد کارگران است.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد