Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@23:36:52 GMT

ممنوعیت شکار پرندگان و حیوانات در دشت نهاوند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۲۴۶۹

ممنوعیت شکار پرندگان و حیوانات در دشت نهاوند

مهرداد سلگی گفت: هرگونه تیراندازی و شکار در کلیه مناطق شهرستان نهاوند طبق قوانین و مقررات ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، مهرداد سلگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، گفت: وجود انواع گونه های جانوری برای محیط زیست شهرستان بسیار مهم و حفظ و حراست از آنها وظیفه همه ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به دلیل اهمیت این موضوع برخورد قانونی و جلوگیری از شکار غیرمجاز در شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

سلگی افزود: در صورت مشاهده و گزارش هرگونه شکار و تیراندازی در کلیه مناطق شهرستان نهاوند طبق قوانین و مقررات و تکالیف سازمانی محیط زیست با متخلفین برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ارزش‌های اکولوژیک و سلامت محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی، برای حفظ و حراست از گونه‌های متنوع حیات جانوری و همسو با سیاست‌های کلان دولت برنامه های این اداره برای مقابله با شکار اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: به استناد بند"و" ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هرگونه تیراندازی و شکار در سطح تمامی عرصه‌های مناطق شهرستان نهاوند ممنوع می باشد.

سلگی گفت: درصورت مشاهده و گزارش تیراندازی و شکار طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند افزود: در راستای مقابله با شکارچیان غیرمجاز گشت و کنترل مناطق حفاظت شده توسط محیط بانان به صورت شبانه روزی انجام می شود.

وی در پایان گفت: نقش شهروندان در حفاظت از گونه های جانوری بسیار مهم است و از همه همشهریان درخواست داریم تا موارد را به اداره محیط زیست اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان نهاوند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، جواد ستوده اظهار کرد: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان بیان کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است