Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از ابلاغ دستورالعمل تشکیل مرکز داوری و صلح و سازش موقوفات خبر داد. علی دیزجی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با میزان از ابلاغ دستورالعمل تشکیل مرکز داوری و صلح و سازش موقوفات خبر داد و با اشاره به اینکه محور اصلی اقدامات این معاونت همواره بر تسهیل فرآیند رسیدگی به دعاوی مردم و کاهش آمار ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی بوده است، گفت: در ادامه اقدامات صورت پذیرفته در اجرای سند تحول قضایی و در پیش بینی و تدوین راهکار‌های عملی کاهش دعاوی و احقاق حقوق موقوفات از راهکار‌های غیر قضایی، تفاهم نامه‌ای بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران و سازمان اوقاف و امور خیریه امضاء و دستورالعمل تشکیل مرکز داوری و صلح و سازش موقوفات ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با توجه به قانون تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه که در آن صلح و استرداد دعاوی موقوفه در مراجع قضایی و ارجاع اختلاف به داوری پیش بینی شده و اصولا، موقوفات از شمول اموال عمومی خارج بوده و مالکیت اموال موقوفه متعلق به خود موقوفه است.   بیشتر بخوانید: دستورالعمل استرداد اموال و دارائی‌های نامشروع با هدف مبارزه با فساد است وی افزود: در سند تحول قضایی ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه در خصوص صلح و سازش و استفاده از روش‌های جایگزین رسیدگی قضایی در تمامی دعاوی و اختلافات بدون حد نصاب ریالی تاکید شده است که بر همین اساس و بر طبق تفاهم نامه امضا شده میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با سازمان اوقاف و امور خیریه، دستورالعمل ارجاع به داوری و صلح و سازش در دعاوی مربوط به موقوفات تهیه شد.

دیزجی در ادامه افزود: دستورالعمل تشکیل مراکز داوری و صلح و سازش موقوفات جهت اجرا از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران به کلیه واحد‌های قضایی ابلاغ شده است تا با نظارت مسئولان قضایی، فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های صلح و سازش و داوری در دعاوی مربوط به وقف نهادینه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستورالعمل فوق با ابلاغ ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه به کلیه مدیران کل استان‌های این سازمان در کل کشور نیز جهت اجرا ابلاغ شده است و طبعا نظارت مسئولان قضایی نسبت به اجرای این دستورالعمل در کاهش آمار ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ برچسب ها: پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران صلح و سازش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران صلح و سازش اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دادگستری استان تهران اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار که با هماهنگی دفتر ارتباطات مردمی دادگستری استان در راستای عمل به سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولین دستگاه قضایی با مردم صورت گرفت، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان ضمن دیدار چهره به چهره با بیش از۱۳۰ نفر از متقاضیان، درخواست‌های آنان را بررسی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر نمودند.
لازم به ذکر است ارتباط نزدیک و بی واسطه با مردم و مراجعین به دستگاه قضایی یکی از سیاست‌های دادگستری استان است که در قالب دیدار‌های مردمی سه شنبه هر هفته در مرکز استان با هماهنگی قبلی دفتر ارتباطات مردمی و دیدار با مراجعین در سفر به حوزه‌های قضایی و نیز در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از سوی مجموعه مدیریت استان پیگیری می‌گردد و هدف آن اطلاع از مشکلات و تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آنهاست.

دیگر خبرها

  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود