Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خسروی گفت: داوران نامه‌ای را امضا و اعلام کردند که قضاوت نمی‌کنند و به جای اینکه کمیته داوران و مسئولان وقت دپارتمان از آنان حمایت کنند، این داوران را تهدید کردند. از داوران درجه 3 برای قضاوت در لیگ برتر استفاده کردند و اساس آموزش و تجربه را زیر سوال بردند

علی خسروی صحبت های جالبی را در خصوص وضعیت داوری در فوتبال ایران انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، علی خسروی با اشاره به اینکه موضوع حق‌الزحمه داوران، مربوط به الان نیست به ایرنا گفت:

نزدیک ۴۰ سال است که داوری را دنبال می‌کنم و حدود ۲۷ سال داور شاغل بودم. همواره این مسائل بوده و داوران کمترین درآمد را از فوتبال و حتی کمتر از تدارکاتی‌های تیم‌ها داشتند.

خسروی افزود:

البته از ابتدا بگویم داوری که به خاطر دستمزد وارد قضاوت شود، خیلی اشتباه کرده زیرا زندگی خود را از دست می‌دهد اما دلیل نمی‌شود که مسئولان و متولیان داوری از این قضیه سوء استفاده کنند. به قول معروف می‌گویند تا عرق کارگر خشک نشده، حق الزحمه‌اش را بدهید. همین الان دستمزد داوران در لیگ برتر و قسمتی مربوط به سال گذشته و حتی لیگ‌های یک، دو و سه و در رده‌های سنی سال گذشته پرداخت نشده است. این موضوع آسیب خیلی بزرگی به جامعه داوری می‌زند.

پیشکسوت داوری در خصوص موضوع سرور ساعدی که سال گذشته به دلیل اعتراض به دستمزد در کنار دیگر داوران از قضاوت محروم شد گفت:

حدود ۲۵ تا ۳۰ داور زن شامل داورانی می‌شوند که یا دختر خانه هستند و درآمدی ندارند یا همسر یک مردی هستند که درآمد ندارد یا ممکن است شاغل باشند اما دلیل ندارد که حتی پول ایاب و ذهاب را به آن داور ندهند. کمیته داوران یک ضرب الاجلی تا مهر ماه پارسال گذاشته بودند که آن را نیز پرداخت نکردند.

خسروی ادامه داد:

داوران نامه‌ای را امضا و اعلام کردند که قضاوت نمی‌کنند و به جای اینکه کمیته داوران و مسئولان وقت دپارتمان از آنان حمایت کنند، این داوران را تهدید کردند. از داوران درجه ۳ برای قضاوت در لیگ برتر استفاده کردند و اساس آموزش و تجربه را زیر سوال بردند. باید از این زنان حمایت کنند اما این اتفاق نیفتاد. حتی در برنامه تلویزیونی این موضوع را مطرح کردیم. کمیته داوران چند هفته‌ای هم به داوران بین المللی با تجربه قضاوت ندادند.

کارشناس داوری فوتبال اضافه کرد:

نامه‌ای از کمیته داوران فرستادند و گفتند که همه داوران بنویسند که کار آن‌ها اشتباه بوده است. متاسفانه آن شجاعت نبود و ظاهرا یک داور و کمک داور امضا نکردند. نهایتا به آنان هم داوری دادند بنابراین این کار تهدید و ارعاب است و کمیته داوران با این کارها آینده داوری را زیر سوال می‌برند.

خسروی در ادامه گفت:

هیچ دستورالعملی برای حق‌الزحمه داوران نداریم. داوران در کشورهای عربی و آسیایی شاید ۳۰ یا ۴۰ برابر داوران ما حق قضاوت می‌گیرند و در اروپا این دستمزد خیلی زیاد است. حتی شنیده‌ام برای هر بازی ۶ یا ۷ هزار یورو داوران دریافت می‌کنند. متاسفانه خود داوران اجازه می‌دهند تا به آن‌ها ظلم شود.

خسروی افزود:

مسئولان کمیته داوران به جای آنکه بگویند به شرطی می‌آیم تا حساب داوران از قبل تسویه شده باشد، آنقدر ذوق مسئولیت کمیته داوران را دارند که این قضیه را فراموش می‌کنند و بدهی‌ها اضافه می‌شود. هیچ حمایتی از داوران زن و مرد نمی‌شود چون داوران خودشان دوست دارند به آن ها ظلم شود. به خاطر چند ابلاغ بیشتر مجبور هستند تا سکوت و این ظلم و را تحمل کنند.

خسروی در خصوص تهدید آسو جواهری، داور فوتبال زنان از سوی کمیته داوران برای انتخاب شغل آینده خود از بین پژوهش یا قضاوت گفت:

وی تحصیلات خود را در مقطع دکتری جامعه شناسی ورزشی به پایان رسانده و کار او تحقیق و پژوهش است و برای این کار پول می‌گیرد. در تابستان امسال، مسئول دپارتمان که یک شخص فوتسالی است و نمی‌داند داوری فوتبال چیست، آسو را تهدید می‌کند که اگر شما این شغل را ادامه دهید به شما داوری نمی‌دهیم. جواهری اشتباه می کند و در آن زمان می‌گوید که داوری می‌کنم و در همان زمان دپارتمان یک نامه را به دبیر کل می‌دهد و این مساله را به هیات استان خود گزارش نمی‌کند.

پیشکسوت داوری ادامه داد:

اکنون هیات استان بر سر این موضوع از جواهری ناراحت است که چرا این قضیه رسانه‌ای شد. هیات استان می‌گوید ما خبر نداشتیم و نمی‌دانند که جواهری راست می‌گوید یا خیر. نه تنها کمیته داوران حق نداشته تا این کار را انجام دهد بلکه مسئولی که این رفتار را با جواهری کرده باید برکنار شود. اصلا مسئول دپارتمان چه کار با زنان دارد. مگر در بحث ورزش، زنان و مردان جدا نیستند. ما در فدراسیون نایب رییس زنان و مردان داریم و حتی در شهرداری‌ها هم بودجه سالانه ورزش زنان و مردان جدا است.

خسروی گفت:

مگر این مسئول سرتمرین داوران زن می‌آید که با آنان به سفرهای داوری می‌رود؟ بعد اینگونه به داوران ظلم کرده و مسئولان ورزش کشور هم سکوت می‌کنند. این مساله باید پیگیری شود. مگر کار قضاوت درآمد دارد؟ ۶۰ سال سن دارم اما هنوز شاغل هستم. در زمان داوری شغل داشتم و همه دارند. داورانی پزشک، دکتر، مهندس و استاد دانشگاه و شاید راننده تاکسی هستند. دستمزد داور لیگ برتری فوتبال الان یک میلیون تومان شده و در سال بیشترین قضاوت آن داور ۱۵ دیدار است. آن داور با ۱۵ میلیون تومان می‌تواند یکسال را بگذراند؟ کمیته داوران به هیچ عنوان حق چنین برخوردی نداشت و حتما باید این موضوع توسط حوزه‌های نظارتی رصد شود. مسول دپارتمان چرا علاقه دارد تا این حد به حوزه داوری زنان ورود کند؟

خسروی در مورد صحبت گلاره نظامی که دلیل کاهش اشتیاق زنان به جامعه داوری را نمی‌داند، گفت:

زمانی که داوران می‌بینند آینده داوری کشور چیست فرزندشان را به داوری نمی فرستند. مخصوصا «علیرضا فغانی» که باید مجسمه‌اش را در میدان آزادی بسازند زیرا موفقیت زیادی کسب کرد. وی می‌بیند که با وجود کسب دکترای ورزش هیچ منبع درآمدی ندارد اما مهاجرت می‌کند و درد غربت را می‌پذیرد تا در سال ۲ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

خسروی اضافه کرد:

چرا باید به سراغ داوری بیایند. در حال حاضر خیلی از داوران زن به خاطر داوری ازدواج نکردند یا بچه‌دار نشدند. آن‌ها مجبور هستند زیرا اگر ازدواج کنند و فرزندی بیاورند حداقل یکسال و نیم از داوری دور می‌مانند. اینها همه مشکلات زنان است و حتی می‌توانم پایم را فراتر بگذارم و بگویم شاید خیلی‌ها در داوری امنیت فرهنگی نیز نداشته باشند. امیدوارم زنان داور یک روزی صحبت کنند تا ببینیم در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است. خانواده‌ها چرا باید فرزندان خود را به داوری بفرستند. فرزندی که می‌تواند با تاکسی اینترنتی ماهی ۱۲ میلیون کار کند چرا باید وارد داوری شود. هفته‌ای چهار جلسه تمرین کند که آیا داوری به او بدهند یا خیر.

کارشناس داوری فوتبال گفت:

در مسائل کلان فوتبال کشور می‌بینید که یک بازیکن ۱۰ میلیارد و مربی برای ۲ سال ۱۵ میلیارد قرارداد می‌بندد. خانواده‌ها چرا باید فرزندان خود را به داوری بفرستند. چرا سرمایه‌گذاری کنند. یک عده داوری می‌کنند که کمیته داوران با آنان خوب است. جالب اینجاست که نفر بعدی مسئول کمیته داوران می‌شود و با آن عده از داوران خوب نیست و به داوران جدید قضاوت می‌دهد. در لیگ برتر ۱۵۰ داور مرد قضاوت می‌کنند. برای هشت بازی این تعداد داور را لازم داریم؟ ناظمی درست گفته و همین الان به اوج قله داوری دنیا رسیده است اما اگر اتفاقات این چند سال داوران را تجربه می‌کرد شاید دست از داوری می‌کشید.

خسروی با اعلام خطر به جامعه داوری، گفت:

سیستم داوری به سراغ رانت‌بازی، لابی‌گری و روابط‌های غیراصولی رفته است. الان می‌بینیم خیلی از پیشکسوت‌های داوری به یک سری از استان‌ها دعوت می‌شوند و در سن ۶۰ سالگی سوت ‌می‌زنند و این‌ها همگی مسئول داوری کشور هستند. فکرمی‌کنید به چه دلیل برای قضاوت روند؟

خسروی اضافه کرد:

داوری با من تماس گرفته که به چه مسئولی پول بدهم تا بین‌المللی شوم. این خیلی حرف بد و زشتی است. آیا تاکنون داوری پول داده تا بین المللی شود. خیلی از داوران کلا اعتقاد دارند که از راه درست نمی‌توانند داور شوند و حتما باید یک حرکت غیراصولی انجام دهیم یا باید نماینده مجلس یا شورای شهر و وزیر را ببینیم و یا باید کار دیگری انجام دهیم تا موفق شویم. وقتی این اتفاقات را در دنیای داوری می‌بینم واقعا متاسف می‌شوم.

پیشکسوت داوری گفت:

برای همین است که در داوری تنها مبارزه می‌کنم و با اینکه سوابق زیادی در داوری ایران و خارج داشتم، هیچگونه نظارتی را به من نمی‌دهند. حتی اجازه نمی‌دهند برای نظارت به خارج از کشور بروم. آن‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردند که من با آنان همکاری نمی‌کنم تا قبولم نکنند. تقریبا هشت سال پیش در نظارت بین المللی قبول شده بودم و برایم آی‌دی کارت، پسورد اینترنتی صادر کرده بودند. در نرم افزار نیز حضور داشتم و آن‌ها به من برای ورود به جرگه ناظران بین المللی خوشامد گفتند اما مسئول دپارتمان ایمیلی به کنفدراسیون آسیا فرستاد که من با آنان همکاری نمی‌کنم.

خسروی ادامه داد:

اما کم لطفی نکردم و در ۷۰ برنامه تلویزیونی از همه کسانی استفاده کردم که به من ظلم کرده بودند. خواستم به آنان یاد دهم که باید مهربان باشیم، بنابراین اخطار می‌دهم و آینده داوری را خوب نمی‌بینیم. بعد فغانی فکر نمی‌کنم گزینه‌ای برای مسابقات جهانی و المپیک داشته باشیم و این عملکرد آقایان در کمیته داوران را نشان می دهد.

خسروی در پایان گفت:

به داوران زن و مرد نصیحت می‌کنم که برای ظلم هایی که به شما شده سکوت نکنید. اگر سکوت کنید به آیندگان خود خیانت کردید و رفتارهای غلطی که با شما بوده برای دیگران ادامه می‌یابد. خواهش می‌کنم مادرانه و خواهرانه فکر کنید و سکوت نکنید و حرف‌هایی که باید در این سال‌ها می‌زدید را بزنید.

اخبار داغ 

رد پای مدیرعامل باشگاه در اشتباهات داوری علیه یک تیم لیگ برتری جمله ای که فرشید باقری را خانه نشین کرد: ما سکونشینان، هم استقلال را می بریم، هم پرسپولیس را! لیست و عکس 7 خانم بازیگر ایرانی که کشف حجاب کردند / منشوری های سینما آبروی ابولفضل پور عرب با یک عکس رفت زلاتان خطاب به دوان زاپاتا: بیش تر از کل بازی های دوران حرفه ای تو، گل زده ام یولیان ناگلزمن: علاقه رئال مادرید؟ هر آنچه در روزنامه ها می نویسند همیشه هم درست نیست!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کمیته داوران لیگ برتر بین المللی علی خسروی داوران زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

به گزارش "ورزش سه"، نماینده اردکان همچنان شانس خود برای صعود به لیگ برتر را دنبال می‌کند و امیدوار است در فاصله شش هفته مانده به لیگ آزادگان موفق به کسب جواز صعود شود. با این حال آنها مدعی هستند طی هفته‌های اخیر مشکلات بزرگی را بابت اشتباهات داوری متحمل شده‌اند و امتیازات زیادی را از این بابت از دست دادند.

این باشگاه با انتشار چهار تصویر مشکوک طی هفته‌های اخیر و خصوصا در نیم فصل دوم که تصمیمات داوری علیه این تیم بوده، خواستار توجه و پیگیری بیشتر کمیته داوران و فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد و شرایط تیم‌ها شده است.

پنالتی از دست رفته در دقایق پایانی دیدار مقابل داماش که داور علیرغم برخورد توپ به دست مدافع حریف اعتقادی به پنالتی نداشت، در کنار برخورد کاملا مشکوک در محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان که با اعتقاد داور مبنی بر پنالتی همراه نبود، دو دیداری بود که به ادعای این باشگاه 4 امتیاز بیشتر برای آنها در جدول منظور کند.

برخورد توپ به دست مدافع داماش که با ادعای چادرملو مبنی بر پنالتی از سوی داور اما رد شده است.

این تیم با انتشار تصاویر مربوط به دیدار مقابل نفت و گاز گچساران نیز بابت نادیده گرفته شدن یک پنالتی تیمش معترض است و البته دیگر ادعاهای آنها مبنی بر نادیده گرفتن پنالتی به سود رقبای‌شان نیز در هفته‌های پایانی نیز از سوی کمیته داوران نیز قابل پیگیری است.

در حال حاضر خیبر خرم آباد در صدر جدول به همراه سه مدعی اصلی دیگر یعنی چادرملو اردکان، فجرسپاسی شیراز و نفت مسجدسلیمان از جمله مدعیان صعود به لیگ برتر محسوب می‌شوند و باید دید در هفته‌های حساس و سرنوشت ساز باقی مانده کدام تیم‌ها قادر خواهند بود به دو سهمیه دست یابند و کمیته داوران و فدراسیون نیز برای پایان دادن به این اعتراضات و اشتباهات داوری چه تصمیمی را دنبال خواهد کرد.

در دیدار مقابل نفت و گاز نیز این برخورد دروازه بان با مهاجم این تیم نیز به زعم داور پنالتی نبود و اعتراض نماینده اردکان را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • موندو افشا کرد: ملاقات فلورنتینو پرز با تیم داوری ال‌کلاسیکو پیش از شروع مسابقه
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی