Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید فرجی روز دوشنبه در دیدار با رییس و کارکنان سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان اظهار داشت: دولت الکترونیکی یکی از اولویت های برنامه ششم توسعه کشور بود که در این راستا پرونده سلامت الکترونیکی در دستور کار وزارت بهداشت و بیمه ها قرار گرفت که بیمه ها به خصوص بیمه سلامت در این باره از دانشگاه های علوم پزشکی سبقت گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سال ۹۸ همزمان با سومین سال اجرای برنامه توسعه کشور باید هر شهروند ایرانی یک پرونده سلامت الکترونیک داشت که به دلایل متعددی این امر محقق نشد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار داشت: این استان تا پایان سال گذشته به علت همکاری نکردن پزشکان در نسخه نویسی الکترویکی به بهانه های مختلف، جزو چند استان آخر در این زمینه بود در حالیکه پزشکان همدانی از افراد خوش  به شمار می روند.

فرجی بیان کرد: با توجه به رتبه نامناسب همدان در زمینه نسخه نویسی الکترنیکی فعالیت هایی برای بهبود این آمار صورت گرفت که هم اینک رتبه استان بهبود یافته و در نسخه نویسی جزو هفت استان اول  بوده و در در نسخه پیچی استان همدان نیز رتبه چهاردهم کشور  هستیم.

وی اظهار داشت: با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی فرد هنگام مراجعه به مراکز درمانی و مطب ها دیگر نیازی به همراه داشتن دفترچه درمانی ندارد بلکه منشی پزشک با وارد کردن کُدملی بیمار اطلاعات هویتی و  بیمه و پرونده سلامت را در لیست مراجعین پزشک قرار می دهد

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: پزشک پس از انطباق اطلاعات بیمار با مشخصات درج شده در سامانه و گرفتن شرح حال و معاینه بیمار می تواند بر حسب ضرورت برای بیمار آزمایش، تصویر برداری و یا دارو را در سامانه بصورت الکترونیکی در خواست نماید و کد پنج رقمی رهگیری را به بیمار تحویل دهد و فرد بیمه شده می تواند داروی تجویزی را با ارائه کد رهگیری و کد ملی خود از داروخانه یا درمراکز پاراکلینیک خدمت مورد نظر را دریافت کنند.

به گفته وی با ارائه این کُد به هر مرکز طرف قرارداد با بیمه در هر نقطه از کشور می توان داروی تجویز شده یا آزمایش و تصویربرداری درخواستی پزشک را دریافت کرد.

فرجی اضافه کرد: به منظور ترغیب پزشکان به نسخه نویسی الکترونیکی مشوق‌های پیش بینی شده است که برای نمونه پرداخت مطالبات این طیف از پزشکان در اولویت است و برای هر نسخه پنج هزار تومان بیشتر علاوه بر سهم پیش بینی شده پرداخت می شود.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران درصدد حذف دفترچه درمانی است که این رویکرد نیازمند فراهم بودن سیستم الکترونیکی جامع و کامل بوده تا در هر زمان و مکان و حتی با قطعی برق بتوان از این ظرفیت بهره گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تاکید کرد: مهمترین اولویت سازمان بیمه سلامت از نسخه نویسی الکترونیکی کاهش تقاضای القایی بود یعنی با جلوگیری از تعدد و تداخل دارویی شاهد کاهش هزینه های زائد و تحمیلی و کمک به اقتصاد سلامت بودیم.

فرجی مصرف کمتر کاغذ، رفع مشکلات ثبت و بایگانی کاغذی، کاهش ازدحام برای دریافت، تمدید و صدور دفترچه را از مزایای نسخه نویسی الکترونیک دانست و گفت: سال ۹۵ پنج میلیون ۳۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی داشته ایم که این روند کاهشی بوده و  به سه میلیون ۸۰۰ هزار بار کاهش داشته است.

وی گفت: هم اینک ۱۵۰ پزشک عمومی، ۱۶۲ متخصص و فوق تخصص، ۳۵ دندان پزشک، ۱۸۱ داروخانه، ۵۲ آزمایشگاه، ۴۰ مرکز توانبخشی، ۲۳ پرتوپزشکی، ۲۵ درمانگاه خصوصی و خیریه، ۹ درمانگاه خصوصی و ۱۹ بیمارستان طرف قراداد با اداره کل بیمه سلامت هستند.

برچسب‌ها بیمه سلامت همدان طرح نسخه الکترونیکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت همدان طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت همدان طرح نسخه الکترونیکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور بیمه سلامت همدان نسخه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

رئیس گروه تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید تقریباً همه اطلاعات نسخه‌پیچی دارو برای پرداخت غیرحضوری تا کمتر از یک ماه آینده به بیمه‌های تکمیلی می‌رسد.

به گزارش صداوسیما، قائم مقام بیمه مرکزی در این باره گفته در حال حاضر فقط حدود ۳۰ درصد اطلاعات از بیمه‌های پایه به شرکت‌ها رسیده؛ موضوعی که باعث سردرگمی مردم برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی دارو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری