Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@23:04:03 GMT

رایزنی بایدن و مکرون درباره برنامه هسته‌ای ایران

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۳۵۶۰

رایزنی بایدن و مکرون درباره برنامه هسته‌ای ایران

فرانسه اعلام کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور و جو بایدن درباره مسائل مختلفی از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه کاخ الیزه درباره گفت‌وگوی تلفنی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آمده است که یکی از موضوعات مورد بحث در این گفتگو برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ الیزه اعلام کرد، رهبران دو کشور در این گفتگو که نخستین رایزنی آن‌ها پس از مراسم تحلیف بایدن محسوب می‌شود، «تمایل خود را برای همکاری مشترک به منظور برقراری صلح در خاورنزدیک و خاورمیانه و به‌ویژه مسئله هسته‌ای ایران ابراز کردند».

کاخ سفید نیز در بیانیه خود درباره این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرد که رهبران دو کشور خواستار تقویت روابط دو جانبه از طریق ناتو و اتحادیه اروپا شدند.

بایدن پیشتر با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز تلفنی صحبت کرده بود که موضوع ایران در این گفتگو هم مطرح شده بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 ویروس کرونا مهرداد میناوند امانوئل مکرون جوبایدن برنامه هسته ای ایران هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد

نماینده اقلیم کردستان عراق، سفر نیچروان بارزانی به ایران را مهم ارزیابی کرد و هماهنگی‌های امنیتی برای مبارزه با گروههای تروریستی را یکی از محورهای اصلی این سفر دانست. - اخبار بین الملل -

« ناظم دباغ» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به سفر «نیچروان بارزانی » رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران محور گفت‌وگوهای او با مقامات بلندپایه‌ ایران را اصلاح و تقویت روابط دوجانبه دانست و اظهار داشت: گسترش روابط اقتصادی بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان ، حل و فصل مشکلات موجود، تامین امنیت ایران و حکومت اقلیم کردستان عراق ، هماهنگی در روابط سیاسی و نقش تهران و اربیل در تامین امنیت ایران و عراق از جمله محورهای مذاکرات رئیس اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه وی با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در پاسخ به این پرسش «آیا درباره حضور گروه‌های تروریستی که امنیت ایران را به خطر می‌اندازد نیز در این سفر صحبت شد؟ » اظهار داشت: آن جزئیاتی که منظور شماست، مطرح نشد ولی هماهنگی در چارچوب هیئت شورای عالی امنیت عراقی به ریاست قاسم الاعرجی، رئیس شورای عالی امنیت ملی عراق انجام شد.در این هیئت وزیری از اقلیم کردستان عراق حضور دارد. این هیئت بر اجرایی شدن توافقات (امنیتی ) میان ایران و عراق نظارت دارد.

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران درباره تشکیل کمیته امنیتی میان تهران- بغداد و اربیل گفت: این کمیته امنیتی تشکیل شده و یک سری از مسائل ضروری را اجرایی کرده‌ است و توافقاتی که در این کمیته صورت گرفته، اقلیم کردستان عراق بدانها پایبند است.

وی در خصوص ارزیابی خود از سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران گفت: این سفر یکی  از سفرهای مهم و با ارزش نچیروان بارزانی به ایران بود که با هدف تقویت روابط دوجانبه صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین در مراسم تحلیف: روسیه از گفتگو با کشور‌های غربی امتناع نمی‌کند
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی