Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@13:56:16 GMT

تدابیر وزارت کشور برای امنیت انتخابات از زبان وزیر

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۳۶۵۵

تدابیر وزارت کشور برای امنیت انتخابات از زبان وزیر

باشگاه خبرنگاران: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در تشریح نشست با استانداران با بیان اینکه ۴ مسئله امنیت، سلامت، تولید و معیشت و انتخابات در دستور بود، گفت: تاکنون مشکل خاصی در زمینه امنیت انتخابات نداشته‌ایم و انتخابات بزرگترین مسئله سیاسی کنونی ماست؛ اما هنوز فضای اجتماعی و سیاسی جامعه و افکار عمومی نسبت به انتخابات حساسیت و بازتاب خاصی را از خود نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور گفت: یکی از موضوعات جلسه، بحث امنیت انتخابات بود و قرار شد اطلس امنیت انتخابات تهیه شود.

او ادامه داد: بررسی وزارت کشور نشان می‌دهد فضای کنونی انتخاباتی جامعه در مدت مشابه چهار سال گذشته و در مقایسه با وضعیت کنونی نگران کننده است؛ در دوره ۴ ساله گذشته و بر اساس نظرسنجی‌ها، افرادی که اظهار کرده بودند در انتخابات شرکت می‌کنند و از روند آن آگاهی دارند، تقریباً دو برابر آمار کنونی بوده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: فضای ساکت و سرد در حوزه اجتماعی و سیاسی، اقتضای فعالیت و کار بیشتری را به ویژه از سوی گروه‌های سیاسی به ویژه احزاب و رسانه‌ها می‌طلبد تا به یک انتخابات پرشور برسیم. برای ما مشارکت بالا و پرشکوه لازم است تا موجب اقتدار و کارآمدی کشور و حمایت و پشتیبانی از دولت شود.

وزیر کشور گفت: مقدمات انتخابات از نظر آموزش و ایجاد هیئت‌های اجرایی و مسئولان سر صندوق‌ها را وزارتخانه کشور دنبال می‌کند؛ بیش از نیم میلیون نفر از گروه‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی در انتخابات به وزارت کشور کمک می‌کنند.

او خبر داد: چاپ تعرفه‌ها آغاز و جلسات ستاد انتخابات در استان‌ها برقرار شده است؛ امیدواریم در حوزه سیاسی با انجام انتخابات بتوانیم موثرتر در امور کشور پیش برویم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در این جلسات باید گفته‌های استانداران که به صورت میدانی پیشروی مسائل مختلف هستند، شنیده و بررسی شود، اظهار کرد: علی رغم فشار‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم بیماری کووید ۱۹ نقصان بزرگی در حوزه مشاغل و کسب و کار نقصان ایجاد شده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه فضای امنیتی کشور قابل قبول است، توضیح داد: نظارت و کنترل‌ها و همچنین مدیریت و پاسخگویی به موقع و موثر به نیاز‌ها و خواسته‌های مردم در شرایط مناسبی است.

او بیان کرد: دربحث مرز‌ها به نظارت دقیق‌تر و حضور فعالتر به ویژه در مرز‌های غربی با توجه به شرایط آن مناطق و همچنین استفاده از امکانات برای تقویت نقاط مرزی شرق کشور مخصوصا در زمینه کنترل و چگونگی هزینه‌های دولت تأکید و مسائل آن بررسی شد.

رحمانی فضلی در تشریح بررسی‌های این نشست در زمینه تولید و رفع موانع آن و همچنین کمک به تولید کنندگان تصریح کرد: استانداران گزارش‌های مفصلی را به همراه ستاد تسهیلات و تنظیم بازار دادند؛ در زمینه ذخایر و کالا‌های ایام حاضر و عید مشکل خاصی را نداریم و تامین خواهد شد.

وزیر کشور افزود: در زمینه رفع موانع، ستاد تسهیلات فعالیت بسیار خوبی را آغاز کرده است و به همکاری وزارت صنعت و وزارت کشور در همه استان‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند. نهاد‌های عضو گروه‌های مختلف هم فعالیت خوبی دارند و روند پیشروی آنها، نشان از فعالیت بیشتر واحد‌های تولیدی و رفع موانعشان است.

او اظهار کرد: یکی از مشکلات همکاران حوزه اقتصادی ما بحث مشاغل خدماتی و خرد به خصوص در شهر‌های توریستی و زیارتی مانند خراسان رضوی، اصفهان، قم و مناطق سیاحتی و زیارتی دیگر است که خدمات زیادی را صرف مسافران، توریست‌ها و زائران ارائه می‌کردند اکنون و به دلیل کرونا کسبه، مشاغل و هتل‌ها با شرایط سختی مواجه هستند.

این خبر در حال تکمیل است/

منبع: فردا

کلیدواژه: اطلس امنیت انتخابات چاپ تعرفه های انتخابات وزیر کشور امنیت انتخابات رحمانی فضلی وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد، گفت: امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی در اشخاص و درون جریانات سیاسی کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج