Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@20:38:01 GMT

برداشت بالغ‌بر ۱۸ هزار تن زیتون در گیلان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۳۸۰۵

برداشت بالغ‌بر ۱۸ هزار تن زیتون در گیلان

مسعود الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه برداشت زیتون در گیلان از نیمه دوم شهریورماه آغاز و اکنون به اتمام رسیده، اظهار کرد: ۲۲ هزار بهره‌بردار فعال در عرصه زیتون گیلان توانسته‌اند در ۹ هزار و ۱۵۰ هکتار باغ ۱۸ هزار و ۱۰۰ تن زیتون برداشت کنند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی زیتون برداشت‌شده در باغات گیلان قریب به ۱۳۵ میلیارد تومان هست، افزود: گیلان را این سطح از تولید زیتون در کشور را به سوم را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد زیتون برداشت‌شده امسال به‌صورت کنسروی و مابقی تبدیل به روغن می‌شود، گفت: ۱۰ باب کارخانه روغن‌کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن در گیلان وجود دارد.

الماسی با اشاره به سایر صنایع فعال در عرصه زیتون، گفت: ۱۰۰ کارخانه فرآوری و بسته‌بندی زیتون نیز در گیلان فعال هستند که به رونق این صنعت در استان کمک می‌کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین ارقام زیتون در گیلان، بیان کرد: زیتون زرد، روغنی، فیشم و ماری ازجمله ارقام زیتون محلی کشت‌شده در استان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افتتاح آزمایشگاه ارزیابی حسی روغن‌زیتون در گیلان خبر داد و افزود: این آزمایشگاه باهدف تعیین کیفیت و درجه‌بندی روغن‌زیتون‌ها در گیلان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان زیتون کشاورزی جهاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان زیتون در گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنج شنبه، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان دهاقان با حضور مصطفی خضری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان و مسئولان و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم پروژه مشارکتی احداث محور ارتباطی روستاهای شمال شهرستان دهاقان به مهیار به طول ۲۳ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

این محور ارتباطی سبب کاهش ۲۰ دقیقه‌ای مسافت به اصفهان می‌شود و این نزدیکی از مطالبات مردم دهاقان جهت نزدیکی مسافت و راحتی در رفت و آمد به اصفهان بود.

در ادامه آئین بهره‌برداری از پروژه برق رسانی به منطقه آستانه، بودجان به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری حدود ۱۵۰ میلیارد ریال و کلنگ زنی برق رسانی به فاز ۲ این منطقه به طول ۵ کیلومتر بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

هم‌چنین گلخانه فلفل دلمه‌ای در روستای دزج و واحد تولیدی طراحی و ساخت بخاری‌های گلخانه‌ای و مرغداری در شهرک صنعتی دهاقان با مساحت ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6095464

دیگر خبرها

  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان