Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحسین محبوبی گفت: با توجه به خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پایش این بیماری به صورت مستمر در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالحسین محبوبی رئیس اداره دامپزشکی سراوان در گفت و گو با عصرهامون، با اشاره به خطر شیوع و اهمیت پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیان کرد: با توجه به پایش های صورت گرفته تا کنون موردی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی و قابل انتقال به انسان است که بیشتر افرادی که با  پرندگان در ارتباط هستند در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

رئیس اداره دامپزشکی سراوان با تاکید بر اینکه شهروندان باید از خرید و نگهداری مرغ زنده جدا خودداری کنند، اذعان کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در آبگیرهای شهرستان قرار داریم، تیم های متشکل از محیط زیست، دامپزشکی و بهداشت و درمان به صورت مستمر در حال پایش مناطق مذکور هستند که تاکنون موردی از ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.
 

محبوبی با بیان اینکه شهروندان هر نوع تلفات غیر عادی در طیور بومی و غیر بومی را به اطلاع دامپزشکی برسانند تا نمونه برداری انجام شود، خاطر نشان کرد: در راستای آگاهی دادن نسبت به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اقداماتی شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مرغداران و بازدید از تالاب ها و سد ها به صورت مستر در حال انجام است.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز جمعه گفت: هرگونه حمله به رفح مانع از عملیات امدادرسانی خواهد شد.

وی از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

هریس به شبکه خبری الجزیره گفت: هرگونه حمله به رفح منجر به افزایش نرخ مبتلا به بیماری خواهد شد. آب آلوده غزه باعث افزایش شیوع بیماری‌ها در بین مردم می‌شود.

وی افزود افزایش دما، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را بدتر می‌کند.

پیش از این هم سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای جنگ غزه را ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های سیل‌آسای سراوان به آسفالت معابر
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • وقوع سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی