Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا یوسفی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: تعداد ۳۸۰ واحد گاوشیری صنعتی به ظرفیت ۲۱ هزار و ۹۲۵ رأس، تعداد ۳۵۵ واحد گوساله پرواری به ظرفیت ۴۸ هزار و ۸۶۲ رأس، تعداد ۱۱۶ واحد بره پرواری صنعتی به ظرفیت ۴۲ هزار و ۹۲۵ رأس، تعداد ۱۹ واحد گوسفند صنعتی به ظرفیت ۷۱۷۴ رأس و تعداد ۹ واحد گاومیش داری صنعتی به ظرفیت ۱۰۴۸ رأس در استان فعالیت می‌کنند و مابقی دام‌ها در سیستم‌های روستایی و سنتی پرورش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۳۹۳ هزار تن شیر در استان تولید می‌شود که از این مقدار حدود ۸۵ درصد در مناطق روستایی و عشایری و مابقی در واحدهای صنعتی تولید می‌شود.

یوسفی رضایی بیان کرد: در همین راستا تا کنون دو واحد گاوداری شیری فری استال در شهرستان‌های ارومیه به ظرفیت ۱۸۰ رأس دام مولد و پلدشت به ظرفیت ۴۵۰ رأس دام مولد احداث گردیده است و با مساعدت این معاونت واحد ۵٠٠٠ راسی گاو شیری مولد در روستای قیقاج پلدشت در حال احداث است که ۴۵۰ رأس تلیسه شیری در فاز اول به گاوداری مذکور منتقل گردیده و تا پایان سال این تعداد به هزار رأس خواهد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۰ کل ظرفیت ۵ هزار رأس واحد مذکور تکمیل شده و روزانه ۱۶۰ تن شیر صنعتی به تولید استان اضافه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر نیز گاوداری شیری فری استال ۲٠٠٠ راسی در شهرستان سلماس به عنوان سومین واحد گاوداری فری استال استان راه اندازی شده که با اجرای این طرح به عنوان بزرگترین گاوداری شیری فری استال استان سالانه حدود ۱۷ هزار تن شیرخام و ۴۵۰ تن گوشت قرمز به مجموع تولیدات دامی استان اضافه شده است.

کد خبر 5130529

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی رضا یوسفی گاوداری ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا دهه فجر گرگان بوشهر شیراز کرمانشاه شیوع کرونا قوه قضاییه شهرستان کرج شهرکرد عکس استانها صنعتی به ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید، گردوخاک و احتمال تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات همراه این سامانه بارشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: هواشناسی ایران / سامانه بارشی دوشنبه وارد ایران می‌شود

این سامانه در روز یکشنبه استان‌های ایلام، لرستان، همدان، جنوب مرکزی و نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، روز دوشنبه استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، البرز، مازندران، تهران، قم، نیمه غربی اصفهان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر و روز سه‌شنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه غربی فارس، قزوین، چهارمحال‌وبختیاری، همدان، مرکزی، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی را در بر می گیرد.

برپایه این گزارش، سامانه مذکور همچنین روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه غربی فارس و شمال کرمان، روز پنجشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز و روز جمعه استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی، مازندران، تهران و البرز را در برخواهد گرفت.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی را در پی دارد.

در نتیجه به احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر: 1229519 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند